Večina kupcev se pred nakupom avtomobila sreča z vprašanjem, ali kupiti večji avto z manj opreme ali manjšega z več ali se odločiti za model z boljšo značko na nosu ali pa dati prednost vsebini za ceno »slabše« značke na nosu.

Če do nedavnega v segmentu suvov pri modelih koncerna VW ni bilo pretirane dileme, pa je nedvomno nastala s prihodom atece. Z njo so namreč pri Seatu zapolnili dolgo zevajočo luknjo v segmentu suvov, tiguan pa je celo v lastni hiši dobil zelo hudega tekmeca.

Ateca je tako dodobra premešala karte med volkwagenovimi kupci suvov, saj se tiguan zdi kot preverjena izbira, s katero ne moremo zgrešiti, ateca pa predstavlja tisto nekaj posebnega oziroma drugačnega. Modela oblikovno sicer ne izstopata pretirano, saj ponujata brezčasno podobo s ščepcem nujnega seksapila in športnosti. Oglata oblika ali bolje rečeno osnova k mizi, v obeh primerih prinese zelo prostorno notranjost, ki pa se pri ateci glede na le 4,36 metra dolžine zdi še bolj izrabljena kot pri tiguanu. Tako ateca dobro skriva, da jo je v dolžino za 12 centimetrov manj, presenetljivo majhna razlika pa je predvsem v prtljažniku, kjer tiguan sicer pričakovano zmaga, ampak razlika v 615-ih in 510-ih litrih vseeno ni tolikšna, kolikor smo pričakovali.

 

Tudi v atecini potniški kabini je presenetljivo zračno. Modela prinašata kakovostno, toda trdo plastiko, ateca pa zmore tiguanu presenetljivo dobro slediti tudi pri napredni tehniki in opremi. Oba namreč (lahko) premoreta kakovosten radarski tempomat, parkirno asistenco, elektrificirana prtljažna vrata, odpiranje z gesto, zmogljivo navigacijo in pravzaprav vse danes znane asistenčne sisteme. Tiguan sicer zmore ponuditi še odlične digitalne merilnike in večji osrednji zaslon, ampak vozi tudi v stopničko višjem razredu.

Kar zadeva pogon, je cenovna tehtnica pod pokrov atece »vtaknila« 140-kilovatni 2,0 TDI dizel, medtem ko je tiguanov razvijal le 110 kilovatov. Motorja sta dovolj zmogljiva, je pa res, da je ateca zaradi dodatne moči in manjše teže občutno bolj poskočna. Tiguanovih 9,3 sekunde, kolikor potrebuje do prve stotice, je povsem solidnih, atecinih 7,5 pa že kar impresivnih. Oba sta bila »sparjena« z odlično prestavno avtomatiko DSG, ki je v obeh primerih občasno še »cuknila«, ju pa pri obeh toplo priporočamo, saj je raven udobja občutno višja. Štirikolesni pogon je v obeh primerih prav tako enak, glede tega pa vam polagamo na srce, da premislite, ali ga sploh potrebujete.

Kaj pa cena? Hja, osnovni tiguan s 110-kilovatnim TDI-motorjem, DSG-avtomatiko in opremo highline stane dobrih 37 tisočakov, z dodatki pa se je cena zavihtela čez 40 tisočakov in ustalila pri 44.305 evrih. Cena »osnovne« atece s 140-kilovatnim motorjem in bogatim paketom xcellence se začne le dobrih 500 evrov nižje, polno naložene pa ustali malenkost pod 42 tisočaki. Tako je presenetljivo, kako cenovno podobna sta si oba modela, vsak pa se bo odločil, katero bo zapeljal v garažo. Očitnega zmagovalca namreč ni, je pa res, da določeno vlogo igrata tudi značka na nosu in velikost vozila. V tem primeru zmaga tiguan, če niste ljubitelji te značke, pa vsekakor manjša in prikupnejša ateca.

besedilo: Miha Pečoler, fotografije: Blaž Kordelič