Tovarna Volkswagen je bila ob ustanovitvi mišljena kot tovarna, v kateri se bodo proizvajala vozila, ki bodo namenjena povprečnim delovnim ljudem. Vendar se je zgodba odvila malo drugače, kot je bilo zamišljeno in tako danes Volkswagen ponuja vozila, ki se lahko primerjajo tudi z bolj zvenečimi imeni avtomobilske industrije.

Povsem novi arteon je avtomobil, ki ga hočejo pri Volkswagnu oddaljiti od passata in zaradi tega poudarjajo, da to ni naslednik CC-ja pač pa nekaj povsem novega . Oddaljitev od passata pa ni le v imenu temveč so pri Volkswagnu veliko energije vložili v to, da je arteon postal bolj prefinjen in bolj prestižen avtomobil. Najprej so zahtevno delo dobili oblikovalci, ki pa jim je naloga odlično uspela. Prepoznaven in povsem samosvoj prednji del s kromirano masko ter LED žarometi deluje zelo prestižno. Izredno nizka bočna linija se proti zadku še spušča. Kot  se za štirivratne kupeje spodobi, ima tudi arteon vrata brez okvirjev stekel kar tudi pripomore k športneješemu izgledu.

 

Notranjost se spogleduje s prestižem tako po izbranih materialih, kot po sami izdelavi spregledati pa nismo mogli lične ure na sredini armaturne plošče, ki je bila tam že v modelu CC. Kvalitetno usnje in alkantara ter dvobarvna armaturna plošča pričarajo v notranjosti občutek luksuza, ki v kombinaciji s kupejevsko oblikovano zunanjostjo daje vozniku občutek da vozi avtomobil, ki je več kot le prevozno sredstvo. Pohvaliti moramo prednja sedeža, ki sta dovolj prostorna tudi za košarkaše, takšna pa je tudi zgodba za potnika, ki sedita na zadnjih dveh sedežih, saj je prostora več kot dovolj. Omeniti moramo še prtljažni prostor saj je le ta z 563 litri ogromen, uporabnost pa mu povečujejo še zadnja, peta vrata.

Motor, ki skrbi za pogon testnega vozila je že znani štirivaljni dvolitrski biturbo dizel, ki zmore kar 240 »konjev« ter 500 Nm motornega navora. Motor je dovolj zmogljiv da arteona požene od nič do sto kilometrov na uro v 6,5 sekunde končna hitrost pa znaša 245 km/h. Kljub dobrim zmogljivostim ter dejstvu da za prenos moči na vsa štiri kolesa skrbi odličen in že mnogokrat opevan dvo sklopčni samodejni menjalnik DSG pa je poraba na našem preizkusu v povprečju znašala pod osem litrov na sto kilometrov. Še bolj presenetljivo pa je da se je z umirjenim načinom vožnje ta z lahkoto spustila pod sedem litrov. Pogonski sklop pa prepriča tudi z samim delovanjem saj se odlično obnese tako pri vožnji po mestu kot na avtocestah.

Sama vožnja je užitek saj je moči in navora dovolj tudi za športnejšo vožnjo. Odličen občutek dodata tudi ročici za menjavanje prestav, ki sta nameščeni za volanskim obročem in se premikata z obračanjem volana. Pri hitri vožnji skozi zavoje je arteon skoraj nepremagljiv, za kar gre zasluga štirikolesnemu pogonu ter obilici elektronike, ki poskrbi za to da avto ne uide izpod nadzora ter da voznik z malenkostnimi popravki na volanu obdrži vozilo v želeni smeri.

 

Takšen volkswagen arteon ni ravno poceni avtomobil, saj se najmočnejša dizelska različica s štirikolesnim pogonom začne pri 48.000 evrih in če osnovni ceni prištejemo še doplačilno opremo, se cena zlahka povzpne preko 50 tisočakov, kar je pa že lep kupček denarja. Vendar roko na srce, prestiž tako ali tako nikoli ni bil poceni. In lahko zatrdimo, da je novi volkswagen arteon zelo dober prestižni avtomobil, ki ima zagotovo lepo prihodnost.

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič