Švedi nadaljujejo svojo ofenzivo s prenovo cele modelne palate. V90 sicer ni njihov najnovejši izdelek, a to ne pomeni, ,da ni vrhunec tehnologije, udobja in prestiža. Po XC90 je to drugi novodobni Volvo, ki se zdi pod taktirko novega lastnika močnejši kot kadarkoli. V90 si je zaradi odličnega motorja, dinamike in opreme zaslužil oceno odlično.

Bolj kot na prejšni model V70, se novi V90 (kot tudi njegov limuzinski brat S90) naslanja na XC90, saj gre v obeh primerih za novodobna Volva, ki napovedujeta nove čase in tudi uspehe te renomirane znamke. Po testu XC90 in sedaj V90 tako zlahka trdimo, da je Volvo pod okriljem novega kitajskega lastnika, močnejši kot kadarkoli. V90 na prednjem delu zaznamujejo impozantna maska, prepoznavne LED luči v obliki Thorovega kladiva in količino kroma, ki pritiče avtomobilom najvišjega ranga. V bistvu je V90 tik pod tem, saj je z 4.96 metra, bližje bavarski petici kot sedmici (in seveda podobno ostalim nemškim konkurentom) a vseeno deluje impozantneje in zato bližje drugi. To je dobra novica za bodoče lastnike V90, saj ga tudi okolica (opazovalci) postavljajo ob bok številko večjim modelom.

 

Kakorkoli že je V90 več kot le družinski karavan, ki je glede na značko na nosu presenetljivo dinamičen, še posebej podkrepljen z inscription paketom in dodanimi 20″ platišči. Slednja tako kot še določeni drugi dodatki, niso poceni, saj so ceno testnika povišali za okrogla dva tisočaka. Tu si V90 tudi zasluži manjši minus, saj je recimo za laminirana bočna stekla treba doplačati tisočaka, dodatni grelec s timerjem skoraj 1.700, za (sicer odlično) zračno podvozje zadaj in aktivno šasijo 4C pa zasoljenih 2.200 evrov. Ampak dodatno opremo na stran, V90 z boka zgleda še skoraj bolje kot s sprednjega konca, zahvalo za kar gre iskati visoki ramenski liniji in ozkim bočnim steklom.

Prehod v notranjost odpre švedsko šolo oblikovanja in notranje arhitekture, ki pomeni čiste in umirjene linije, najboljše materiale in zgledno mero limuzinskega udobja. Vajenim nemških izdelkov s športnimi paketi v obliki S Line ter AMG in M paketov, bodo nad umirjenostjo notranjosti V90 lahko tudi malce razočarani, ampak roko na srce tako urejene in elegantne potniške kabine pa že dolgo ne. V90 prepriča tako z materiali, kjer se poleg voljnega usnja na številnih mestih bohoti pravi les ali vstavki iz karbonskih vlaken, izdelavo, razporeditvijo in nenazadnje tudi vonjem. Potniška kabina, namreč kar diši po prestižu, za kar je v veliki meri odgovorna najboljša napa, v manjši pa tudi les.

 

Na sedežih z umetelnim logotipom opreme (inscription) se boste počutili kot v domačem fotelju, vožnja pa bo podobno neutrujajoča kot pri kakšnem večjem vozilu s trikrako zvezdo na nosu. V bistvu si upamo zapisati da se glede voznega udobja V90 zlahka postavi ob bok razredu S, pa ne bo rabil zardevati.

Pa poglejmo še pod pokrov motorja. Tam se je vrtel znan dvolitrski dizelski štirivaljnik, ki svojo nalogo prepričljivo opravlja. Pospeševanja so zvezna, dinamika  dobra, predvsem pa V90 deluje dovolj močan, za vso tlako in obremenitve. Da se razumemo, prekipeva od zmogljivosti sicer ne, je pa res da bo izredno mali odstotek voznikov želel (ali potreboval) še dodatno konjenico. Prijetno presenečenje je ob tem poraba, ki se je na testu trmasto zadrževala pod osmimi litri. Glede na mere, avtomatiko in štirikolesni pogon, vsekakor hvale vreden dosežek. Uspe pa V90 zvabiti nasmeh na voznikova usta, saj se pelje in obnaša kot veliko manjše vozilo, vozna dinamika pa je na zavidljivi ravni. Volanski mehanizem je neposreden, naveza motor – avtomatika pa odlično sodeluje. Tudi krmiljenje je zelo dobro, posledično pa V90 v ovinkih izredno vodljiv in športno vozen. Del zaslug za to gre sicer pripisati tudi AWD pogonu, kljub kateremu pa se pri obračanju na majhnem prostoru vozilo obnaša, kot da bi imelo pogon speljan na zadnji kolesi.

Gledano pod črto je V90 odličen avtomobil, ki po proporcih spada nekje med oba segmenta, kar je dobro, saj predvsem glede cene, spada v tistega nižjega, po občutkih, opremi in kako ga sprejema okolje, pa v višjega. To vse gre kupcu v plus, glede na videno in voženo pa se nam zdi 64 tisočakov, kolikor stane različica D5 s paketom inscription, zdi tudi dobra kupčija.

besedilo: Miha Pečoler, fotografije: Blaž Kordelič