Tistih terencev, ki so namenjeni čisto samo terenu, že zdavnaj ni več. Tako so terenci že dolgo nazaj pričeli dobivati vse več značilnosti bolj udobnih osebnih avtomobilov in vsaka znamka ponuja svoj recept oziroma svojo mešanico terenskosti in udobja.

Pri Volkswagnu so se odločili na to področje poseči z dvema modeloma, delovnim amarokom in prestižnim touaregom. Tako vsekakor pokrijejo večje področje želja in zahtev kupcev. Touareg se je z novo generacijo precej  oddaljil od prejšne, spremembe so vidne v notranjosti, seveda pa tudi na prepoznavni karoseriji. Touareg ima namreč prednike z enakim imenom, a so bili le-ti precej manj udobni in prestižni. V zadnjih letih pa se je raven udobja, ki jo touareg ponuja, še povečevala, saj zdaj ponuja elemente opreme, ki so bili še ne tako dolgo nazaj le domena najbolj udobnih limuzin višjega avtomobilskega razreda, pa tudi marsikateri današnji avtomobil ne ponuja tistega, kar dobite v tem SUV-ju.

Po opremljenosti je moč pri novem touaregu izbirati praktično vse, kar premore avtomobilski svet, že v osnovi pa dobite vse, kar potrebujete za udobno vožnjo. Testni primerek pa je vseboval bogato izbiro dodatne opreme, kompletno digitalizacijo z ogromnim sredinskim zaslonom in kar 21 palčnimi kolesi. Kako to vpliva na njihove terenske sposobnosti? Brez dvoma slabo. Prava terenska vožnja terja veliko izstopanj in vstopanj v vozilo, touaregova notranjost v stilu osebnih avtomobilov pa ne bo ravno vesela, če boste tja nanesli veliko blata in umazanije. Podobno velja za prtljažnik, ki je prav tako lepo obdelan, zato bo vanj težko položiti mokro in blatno vrv, ki je ravnokar pomagala izvleči avtomobil iz blatne luže … Seveda se lastnik sam odloča, kako bo ravnal z avtomobilom. Dejstvo je, da touareg kljub civiliziranosti omogoča veliko veselja in zadovoljstva na terenu, saj zračno vzmetenje omogoča prilagajanje višine vozila, kar je pri terencih zelo pomembna vrednost.

Čeprav si novega touarega lahko omislite tudi z V8 dizelskim motorjem, bo V6, kot je poganjal testni avtomobil, zadovoljil vse potrebe. Ta turbodizel je zadnji hit tehnike, uporaben in prijazen v vožnji ter predvsem dovolj zmogljiv. Prostornine je ravno dovolj, da je ob dodatnem turbo kompresorju preko celotnega delovnega področja dovolj navora za neutrujajočo vožnjo. 285 “konjev” in 600 Nm navora v sodelovanju z 8 stopenjskim samodejnim menjalnikom je zadetek v polno. Kombinacija na terenu sploh ni vprašljiva, predvsem po cestah pa se da precej hitro premagovati dolge razdalje, ne da bi pri tem pretirano narasla poraba goriva. Volkswagen touareg je zares odlična kombinacija zmogljive limuzine in dobrega terenca. Odlično obnašanje na vseh voznih podlagah, dobra opremljenost, veliko prostora, zmogljiv motor in prepoznavna oblika so odlike, ki na široko odpirajo vrata novemu touaregu.

besedilo: Blaž Kordelič, fotografije: Blaž Kordelič in VW