Leta 2015 so pri korporaciji Toyota napovedali, da se po dolgoletni odsotnosti spet vračajo v reli serijo WRC. Del tega načrta je bila tudi zasnova posebnega avtomobila, za katerega so navdih našli prav v svetu relija. S tehničnim znanjem in izkušnjami s tekmovanj najvišje ravni so načrtovali izdelati cestni avtomobil, ki bi bil primeren tudi za tekmovanja.
Povsem športni avtomobil, ki bi ga korporacija Toyota izdelala po 20 letih, je bil tudi nekakšna osebna ambicija predsednika družbe Akia Tojode. Zato je bil še toliko bolj zadovoljen, ko je leta 2018 Toyota osvojila konstruktorski naslov v reli seriji WRC. To je bil po Tojodinem prepričanju ključni trenutek na poti do globalnega priznanja znamke Toyota kot pravega avtomobilskega proizvajalca. Ta avtomobil je GR Yaris. Zasnovan je povsem na novo in ustvarjen za zmage na najvišji ravni. To je drugi avtomobil GR znamke Toyota in hkrati dostojni sopotnik GR Supre, ki je bila predstavljena leta 2018.
Pri ustvarjanju novega avtomobila so se inženirji spopadli s številnimi izzivi, ki so jih uspešno premagali z bogatim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami. Razvojniki so tesno sodelovali tudi s strokovnjaki ekipe Tommi Mäkinen Racing. Poleg tega so pri razvoju avtomobila sodelovali tudi profesionalni reli vozniki in člani ekipe TOYOTA GAZOO Racing. Vozilo je kot Toyota Master Driver preizkusil tudi Akio Tojoda, predsednik Toyote Motor Corporation, ki je tudi sam že vrsto let navdušen avtomobilski dirkač.
Čeprav je avtomobil zasnovan na podlagi standardne različice Yarisa, ga odlikuje še dodatno izboljšana aerodinamika. V nasprotju s standardno različico ima GR Yaris le tri vrata, poleg tega pa tudi nižjo strešno linijo. To omogoča usmerjanje zračnega toka proti velikemu zadnjemu spojlerju, kar ustvarja še večji pritisk k podlagi.
Avtomobil poganja novi 1,6-litrski tricilindrski bencinski motor s turbopolnilnikom. To je najmočnejši, najmanjši in najlažji 1,6-litrski turbo motor na svetu. Agregat proizvaja 261 konjskih moči in ustvarja 360 Nm navora. Od 0 do 100 km/h pospeši v 5,5 sekunde, njegova najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 230 km/h. Seveda vozilo ustreza vsem tehničnim standardom WRC2. Teža vozila znaša 1280 kg. Poleg tega se vozilo ponaša z odličnim razmerjem med močjo in težo, ki znaša 4,9 kg na 1 konjsko moč. Moč motorja se prenaša prek novega elektronsko nadzorovanega štirikolesnega pogona GR-FOUR. Na voljo pa so trije različni načini vožnje (Norma, Track in Sport), ki se z različnimi nastavitvami navora in razmerja med sprednjimi in zadnjimi kolesi prilagajajo trenutnim voznim razmeram.
Posamično prednje vpetje z MacPhersonovimi vodili zagotavlja nizko težo in tudi izjemno togost, ki skupaj maksimizirata oprijem pnevmatik. Vzmetenje odlično prenaša moč motorja na podlago in v vseh voznih razmerah zagotavlja odličen oprijem, kar voznika navdaja z izdatno samozavestjo. Za dosego splošne togosti so bili razviti posebni ležaji za pesta in puše sprednjega vpetja.
Vozilo v Slovenijo pride decembra. Zaradi svoje specifike vozila konkretnih prodajnih planov pri Toyota Slovenija nimajo, naročali jih bodo glede na povpraševanje. Osnovna cena bo predvidoma 40 tisočakov (sport) in 42 za race (circuit) edicijo.
www.toyota.si