Danes ni veliko avtomobilov, za katere bi lahko trdili, da so nekaj posebnega, vendar smart fortwo cabrio je eden redkih, za katerega bi lahko. Z dolžino manj kot 2,7 metra in odprto streho je izrazito nišni izdelek, ki ga s težavo primerjamo s konkurenco. Najbližji konkurenti so mu fiat 500C in renault twingo, ki pa sta oba precej večja od dvosedežnega smarta.

Tisoč idej na 2,69 metra

Že prva generacija je orala ledino, saj je bil avto drugačen, predvsem majhen. Modeli z letnico 2017 pa združujejo že dobro znane oblikovne značilnosti z novimi zamislimi in podrobnostmi. Za vse, ki še nikoli niste sedeli v smartu fortwo (kot tudi sama do zdaj), lahko povem le, da me je presenetil. Ko sedite v notranjosti, izgubite občutek, da ste v majhnem avtu. Kljub majhni dolžini (2,69 metra) je zelo prostoren in za dva centimetra širši od predhodnika. Tako da imamo vsi tisti, ki smo višje rasti, dovolj prostora za noge. Barvne kombinacije so številne, v testnem modelu in modro-beli kombinaciji je avto deloval sveže, urbano in moderno.

 

Prostornost in praktičnost

To je odlično vozilo za mestno uporabo za posameznika (ali par), ki ne potrebuje veliko prostora. Pri mestni vožnji je zelo okreten, nepremagljiv obračalni krog (samo sedem metrov) pa omogoča preprosto manevriranje na zasedenih parkiriščih in ozkih ulicah.

Težava se lahko pojavi, če se želimo odpraviti na izlet za konec tedna, saj v modelu smart fortwo cabrio ob spuščeni strehi ni veliko prostora, vsega le 260 litrov. Pa še ena malenkost, ki je lahko težavna, kadar imamo s seboj prtljago – odprtina je zelo ozka, zato mora biti naša prtljaga temu primerna. Ob zaprti strehi pa je kapaciteta prtljažnika 340 litrov, kar je zelo solidno za avto te velikosti. Dvodelni pokrov prtljažnika sicer olajša natovarjanje in raztovarjanje. Za prevoz majhnih stvari samo z ročajem odprite zgornji del, ko pa boste imeli več ali večje stvari, pa lahko spodnjega poklopite navzdol – za še udobneje natovarjanje.

Polkabriolet

Smart fortwo cabrio sodi med cenejše kabriolete, pa vendar naj vas to ne zavede, s samodejnim menjalnikom in 52 kilovati boste zanj odšteli nekaj več kot 15 tisočakov. Prav tako ni klasični kabriolet, torej tisti, pri katerem bi lahko pospravili njegovo streho. Pravzaprav je polkabriolet, ki pa vas ne prikrajša za užitke spuščene strehe. Ob pritisku na stikalo se tako streha ne zloži v prtljažnik, kot je značilno, temveč se najprej odpre nad glavo, potem pa se spusti še za glavo. Ob spuščeni strehi je otežen pogled nazaj, voznik pa je »prisiljen« uporabljati vzvratna stranska ogledala.

 

Plusi in minusi

Kot vse stvari ima tudi smart fortwo cabrio svoje pluse in minuse. Med pluse lahko štejem okretnost, vozne lastnosti pri mestni vožnji in dizajn, minus pa predstavlja predvsem končna cena, ki je v testnem primerku znašala skoraj 20 tisočakov.

besedilo: Andreja Rutnik, fotografije: Blaž Kordelič