Pogovor moških ob pivu ali kakršnikoli drugi pijači vedno nanese na avtomobile. Ko sogovorniku rečeš, da voziš novega espacea, ta pomisli na enoprostorsko ladjo z morjem prostora za vso družino.

Z novo generacijo pionirja enoprostorcev ima sicer (delno) še vedno prav, zagotovo pa si pred očmi ne slika pravo podobo vozila. Espace modelnega leta 2016 si s predhodnikom deli le ime, vse drugo, od zasnove, videza do vsebine, pa je popolnoma novo. Espace V je namreč po novem crossover, zmes enoprostorca, suva in na trenutke tudi športnega kupeja. Temu primerno je višji odmik od tal, ramenska linija pa visoka, kar botruje k zelo ozkim bočnim steklom, ki pa pretirano ne okrnejo preglednosti okoli vozila. Pri vzvratnem parkiranju sicer znajo biti težave, ampak vozniku na pomoč hitijo vsa možna parkirna pomagala, tudi parkirna asistenca in kamera s pogledom iz ptičje perspektive. Tako kupejevske ozke line, ki jih predstavljajo bočna stekla, nimajo pravzaprav nobenega vpliva, videz pa je toliko bolj(ši) strupen. Če se za trenutek vrnemo še k obliki prednjega dela, ta zdaj pomeni že razpoznavni znak novodobnih renaultov – z veliko masko in impozantnim rombom, ki pomeni logotip znamke, podkrepljeno z veliko kroma, ki jo obdaja sodobno zašiljen in zasnovan sklop luči, ki svetijo izključno v tehniki LED. Svetijo odlično, takšne so tudi videti, zato si jih velja omisliti.

Espace tudi v notranjosti ponuja popolnoma novo ureditev prostora, kjer sta se prostornosti in prilagodljivosti pridružila še prestiž in limuzinsko udobje. O tem dovolj zgovorno pričata foteljasta prednja sedeža, ki kar vabita, da se usedete nanje, poleg električnega pomika in funkcije gretja pa ponujata tudi številne programe masaže – in to tudi za sopotnika.

Pred voznikom so povsem digitalni merilniki, ki pa so v korist nižjim stroškom (žal) ločeni v tri sklope, konkurenca tu ponudi tudi celostne rešitve, ki pa so, kot rečeno, dražje. Na sredinski konzoli prevladuje velik osrednji zaslon velikosti tablice, ki pravzaprav združuje vse parametre vozila – od sistema prilagodljive vozne dinamike (multi sense), navigacije, kamer, zmogljivega avdiosistema bose do še česa. Z 8,7 palca, kolikor znaša premer, je med (naj)večjimi v segmentu, žal pa ni med najbolj intuitivnimi, saj smo upravljali že občutno bolj odzivne izdelke v sicer (praviloma) dražjih modelih.

Espaceu glede prostora v vseh treh sedežnih vrstah tudi tokrat ni treba zardevati, novinec pa ponuja tudi novo rešitev elektronskega podiranja sedežev (v drugi in tretji vrsti) prek tastature v prtljažniku ali prej omenjenega osrednjega zaslona. Je pa res, da ta zmore le podreti sedeže, za proti manever pa je vseeno potrebna človeška roka. Z opremo uspe zasenčiti tudi najbolj prestižne v segmentu in zadovoljiti najbolj petične, radarski tempomat, ki je tako kot panoramska streha serijski, pa ima preveč omejen radij delovanja (le do 140 kilometrov na uro). Velik korak naprej pa je naredil tudi na področju napredne tehnike, kjer so vozniku na voljo pravzaprav vsi danes znani asistenčni sistemi, od senzorja mrtvih kotov, lane assista, prikazovalnika head-up do parkirne asistence.

Pod pokrovom se je vrtela najbolj zmogljiva dizelska opcija, ki je kljub 118 kilovatom moči in 380 njutonmetrov navora ne razganja od moči. Bolj kot to je espace avtocestna križarka, kar potrjuje tudi prestavna avtomatika, katere pretikanje je na strani udobja in ne športnosti. Pri porabi je s 7,5 litra v razrednem povprečju, mnogo nižje kot to nam ni uspelo priti. Se pa v ovinkih, zahvaljujoč štirikolesnemu krmiljenju 4control, počuti veliko bolje, manj je tudi nagibanja v ovinkih. Še vedno pa ni športnik po duši, ampak tega od njega niti ne pričakuješ.

S ceno 42 tisočakov (še bolj pa polno ceno dobrih 47) privablja specifične, bolj petične kupce, kjer pa se poraja vprašanje, ali so ti za to znamko in model vozila pripravljeni odšteti toliko denarja. Tudi zaradi tega (cene) si upamo trditi, da bo espace pri nas veliko bolj redek avto kot njegov predhodnik. Pa ne zato, ker bi bil slab, je le toliko poseben (beri: nekonfekcijski kot večina renaultov). To pa ima prav tako svojo vrednost (ceno).