Nova porsche panamera bolj kot kdajkoli prej združuje dve protislovni lastnosti: zmogljivost pristnega športnega avtomobila in udobje razkošne limuzine. Še posebej v različici sport turismo, kjer je tudi več prostora za prtljago. In naj povem že na samem začetku, to je eden najboljših avtomobilov, kar smo jih kdaj vozili.

Druga generacija panamere tudi po novem ostaja zmogljiva ikona luksuznega razreda. Motorji in menjalniki so bili zasnovani na novo, podvozje je izboljšano do popolnosti, koncept prikazov in upravljalnih elementov pa je sodoben in inovativen. Poleg tega nova panamera z vozno dinamičnimi funkcijami, kot so krmiljenje zadnje preme, aktivno stabiliziranje nagibanja karoserije in 3-prekatno zračno vzmetenje, briše meje med svetom športnih avtomobilov za najbolj zahtevne voznike in svetom luksuznih limuzin za udobna potovanja.

 

Porschejevi avtomobili že od nekdaj prepričajo ne le z močjo, temveč tudi z učinko­vitostjo. Da bi lahko to formulo dvignili na nov nivo, so bili vsi motorji za drugo gene­racijo panamere zasnovani na novo. Ob vstopu na trg so na voljo trije novi biturbinski motorji z direktnim vbrizgavanjem goriva: za panamero turbo, panamero 4S in panamero 4S diesel. Vsi kombinirani s stalnim štirikolesnim pogonom in z novim 8-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (PDK).

Mi smo tokrat preizkusili različico 4 E-Hybrid z uravnavanim štirikolesnim pogonom in dosegom 50 km pri izključno električnem pogonu. Sistemska moč vozila znaša 340 kW (462 KM), poraba skladno z novim evropskim voznim ciklusom za avtomobile s priključnim hibridnim pogonom pa 2,5 l/100 km, kar ustreza emisiji CO2 samo 56 g/km.

Novi turbomotor V6 dopolnjuje motorsko paleto kot učinkoviti in zmogljivi osnovni agregat. Novi motor z močjo 243 kW (330 KM) poganja različico 4 E-Hybrid skupaj z elektromotorjem, ki zmore 100 kW (136 KM). ta kombinacija omogoča izjemne zmogljivosti ob zmerni porabi goriva. 4,6 sekunde potrebuje 2,2 tonska pošast do 100 km/h, najvišja hitrost pa znaša 275 km/h. Ni kaj, to so številke pravega športnika, ki se zna zadovoljiti s povprečno porabo pod 10 litri na sto kilometrov, pri čemer boste še vedno zelo dinamično na poti. Če bodo vaše poti krajše, bo poraba seveda še nižja, saj zmore takšna panamera do približno 50 kilometrov prevoziti samo na elektriko. O samem udobju in odličnih voznih lastnostih, kot je pri Porscheju v navadi, tudi pri panameri sport turismo ne gre izgubljati besed. Teža se seveda pozna, toda skupna ocena je odlično.

 

Zaradi izredne kakovosti, premium občutka in vrhunske ergonomije značilne za znamko, moramo pohvaliti tudi notranjost. Položaj za volanom je zlahka nastavljiv ne glede na višino voznika, udobje je na izredno visoki ravni. Tudi v drugi vrsti, kjer tretji, najmanj udoben sedež potnik lahko nadomesti s priročnim multimedijskim upravljalnikom, je udobje enako kot spredaj.

Po značaju je panamera športnik. Hibridni pogonski sklop pa ji, že tako polni superlativov povezanih z udobjem, kakovostjo in tehnično vzorno osnovo, tako kot številnim najožjim tekmecem, doda zeleno noto. In kar je najpomembnejše, kljub večji teži v primerjavi z drugimi modeli, hibridna panamera ni izgubila dinamičnega značaja podprtega z učinkovitimi voznimi lastnostmi.

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič