Crossland X pomeni nov SUV v oplovi modelni paleti in zamenjavo za merivo, od katere je podedoval nekaj enoprostorske zasnove, pomešane s strukturo športnih terencev. Prinaša tudi obilo napredne tenhike in opreme za zmerno ceno.

Pedigre izžareva tudi s posebno obliko in zasnovo, saj se zdi bolj škatlast in višji kot klasični SUV-je B segmenta. Poslanstvo izkazuje tudi dejstvo, da boste na ceniku zaman iskali primerek s štirikolesnim pogonom, saj tega ne premore. Tako se zdi, da je crossland vseeno primarno namenjen mestni uporabi, o čemu nenazadnje priča dejstvo, da v ponudbi (pri nobenem motorju) ni štirikolesnega pogona, saj zato naj ne bi bilo potrebe.

Pri obliki moramo izpostaviti izgled prednjih svetil, ki ne samo da dobro izgledajo, ampak ob LED tehnologiji tudi odlično osvetljujejo cestišče in neposredno bližino, zato doplačilo zanje (800€) kar priporočamo. Druga zadeva, ki obrača glave mimoidočih pa je lebdeča streha. Všečno in domiselno izvedeno.

 

Notranjost je pregledna in prečiščena, kakovost izdelave in materialov boljša kot pred leti. Prednja sedeža sta vsestransko nastavljiva in ponujata za segment zgledno bočno oporo. Nad glavami potnikov se je razpostiralo tudi veliko panoramsko okno, ki naredi notranjost bolj zračno in prijazno. Zastor je električen, pomik pa ni možen. Drugače pa je v potniški kabini moč čutiti, da so se nedavno “spoprijateljili” s francoskim PSA-jem, čeprav veliko sorodnosti z npr. Peugeotovimi modeli ni najti, oziroma ta ni očitna. Veliko bolj očitna je namreč podobnost ali sorodnost s sestrskimi modeli, še posebej z astro in corso, kar pomeni dobro pregledno sredinsko konzolo z velikim osrednjim zaslonom ter smiselno in ravno dovolj pogosto posejanimi stikali pod njim.

Osrednjo vlogo  na armaturni plošči pričakovano zaseda velik zaslon na dotik, ki je za razliko od tistega pri merivi, tudi lepše vkomponiran . Premore pa tudi veliko mero povezljivosti in uporabo številnih aplikacij.

 

Nas je pa malenkostno zmotila dolga prestavna ročica, ki posledično dodobra zakriva in zmanjšuje uporabnost predala pred njo. Tam najdemo tudi dve vtičnici za USB priključke in 12V vtičnico. Pohvalno predal služi tudi za brezžično polnjenje mobilnika, skupaj s projekcijo podatkov pred voznika pa se crossland X izkaže za modernega križanca. Tudi na področju napredne tehnike ne želi zaostajati, prej obratno. Druga vrsta ne prekipeva od prostornosti, se pa glede na le 4,2 metra kolikor meri v dolžino sedi pohvalno dobro. Kar se tiče modularnosti in prilagodljivosti, pri Oplu tako ali tako že vrsto let dobro vedo, kako se streže tem stvarem. Kar dobro jo bo odnesla tudi prtljaga, ki je je lahko od 410 do že kar družinskih 1.255 litrov.

Tudi kar se tiče ostale opreme, testnik ni bil prav nič asketsko opremljen, saj so potnike poleg prej omenjenih AFL žarometov, razvajali tudi brezstični ključ, sistem OnStar in tovarniška navigacija, gretje sprednjih sedežev, enako se je godilo tudi voznikovim rokam. Parkirnim pomagalom je družbo delala še kamera. S stališča opreme tako nismo ničesar pogrešali.

Za pogon je skrbela znana in preverjena 1.6-litrska dizelska opcija z 88 kW in 300Nm največje moči. Glede na 1.319 kg, več kot dovolj za večino uporabnikov, čeprav bi si kot že rečeno mi želeli krajših hodov prestavne ročice. Okretnost in preglednost sta pozitivni vrlini, manj pa vozne lastnosti, kjer je kljub čvrstima podvozju in vzmetenju, malo več nagibanja v ovinkih. Se pa za to odkupi z izredno všečno porabo, kjer je pet litrov na 100 km povsem dosegljivih.

Cenovno se crossland X prične tam, kjer najdemo tudi večino podobno velike konkurence, s turbodizlom v nosu in bogato opremo pa zlahka preseže 20 tisočakov. To s pridom dokazuje ravno testnik, katerega cena se je ustavila celo malce nad 25 tisoč evri.

besedilo in fotografije: Miha Pečoler