Večini kupcev avtomobilov C segmenta zadoščajo običajne petvratne različice in tako je tudi pri Oplovi astri. Toda vseeno je veliko tistih, ki živijo bolj aktivno življenje ali imajo večje družine in jim zato kaj kmalu zmanjka prostora. Za tiste je na voljo astra sports tourer, torej karavanska različica. Takšno, z najvišjim nivojem opreme innovation smo preizkusili tudi mi.
Prednji del karavanske različice je enak kombi limuzinski, njen zadek pa oblikovan tako, da je avtomobil zdaj veliko bolj uporaben a kljub temu skalden in dinamičen. Pa vendarle je astra sports tourer avtomobil, ki ne želi izstopati, temveč služiti svojemu vozniku. Na zunanjosti pritegnejo lita lahka športna platišča ter seveda napis turbo na desni strani zadnjih vrat in pod. Točno ta napis oziroma bolje povedano, pogonski agregat skupaj s šestopenskim ročnim menjalnikom pa dajeta pravi karakter tej astri. Bencinar s prostornino 1,4 litra zmore 110 kW moči (150 konjev) kar je povsem dovolj za večino uporabnikov in celo mnogo preveč za današnje omejitve. Skupaj s krmilnim mehanizmom omogoča dobro vozno dinamiko, predvsem pa udobno vožnjo pri že zelo nizkih vrtljajih, ki smo jih sicer bolj vajeni za dizelsko gnane avtomobile. Prednost te astre pa je še ta, da se vrti precej višje kot celotna dizelska in bencinska konkurenca v tem razredu. Maksimalen navor sicer doseže pri že 2.000 vrtljajih ter ga ohranja do številke 4.000, medtem ko vse kilovate spravi na cesto v šesti prestavi in 5.000 do 5.600 vrtljajih v minuti. Zagotovljena moč in natančnost menjalnika bosta zadovoljili vse, ki želijo preprosto uporabljati avto za vsakodnevne izzive. Ni dirkalnik, ni športnik, vendar je prepričljivo močan in uren.
V potniškemu prostoru, ki je kot se spodobi za večino nemških vozil natančno oblikovan s premišljeno postavitvijo vseh gumbov in komponent, je najprej opaziti prednja udobna sedeža. Že na pogled vzbujata željo po dolgih vožnjah. S tem je voznikovo delovno okolje še prijetnejše. Tudi na zadnji klopi je dovolj prostora, še toliko bolj pa se družinska naravnanost astre sports tourer pokaže, ko odpremo velik prtljažnik. Le ta v osnovi ponuja odličnih 540 litrov, kar je za kar 170 litrov več kot v kombi limuzinski različici. Da bi bil že tako velik prostor v zadku avtomobila še bolj uporaben in hitro prilagodljiv trenutnim potrebam, ga je mogoče povečati z enostavnim zlaganjem naslona zadnje klopi (opcijsko deljive v razmerju 40:20:40) s potegom za vzvoda iz prtljažnika. Rezultat je uporabno ravno dno in kar do 1.630 litrov prostora za prevoz tovora. Ob tem velja izpostaviti, da dno ostane povsem ravno.
Pri tem testni astri sports tourer ne moremo mimo bogatega nivoja opreme innovation, ki je bila nadgrajena še z bogatim spiskom dodatne opreme – sistemom matričnih žarometov IntelliLux, ki vozniku občutno pomagajo pri pazljivem spremljanju vozišča in okolice. Testna astra pa je bila poleg tega opremljena še s paketom asistenčnih sistemov, ki med ostalim skrbijo za položaj avtomobila na voznem pasu, njegovo oddaljenost od spredaj vozečih vozil, po potrebi zavirajo v sili in ob tem še neprestano spremljajo prometno signalizacijo.
Opel astra s tem pogonskim agregatom je avtomobil za družine, ampak ne za vse, za tiste, ki želijo izstopati, to pa jim bo uspelo z oznako turbo in opremo innovation z nekaj dodatki. Cena pa je kljub vsemu še zmeraj zmerna, saj boste za tak paket sodobne tehnologije in všečnega dizajna odšteli slabih 25 tisočakov.
Besedilo in fotografije: Blaž Kordelič