Zgodovina MINI-ja se prične leta 1959, ko so pri British Motor Corporation poslali na trg dva skoraj identična modela, ki sta takrat ponujala nenavadno veliko prostora za potnike ob  minimalni velikosti avtomobila. To sta bila Moris Mini – Minor in Austin Seven. Trenutni generaciji MINI Cooper in Cooper S sta prikaz tega koncepta, pri podjetju pa so se odločili, da počastijo klasiko modela Austin Seven s posebno serijo. Ta je na voljo v dvo in štiri vratni različici Seven.

Na kratko, MINI Seven je v osnovi model Cooper ali Cooper S, ki pa ponuja pester izbor dodatne opreme, ime Seven in razne oblikovne bombončke. Ti predstavljajo tako neobičajne kontraste na srednjem pokrovu  in poudarjene bočne pokrove kot tudi edinstvene barve zunanjosti. Tukaj lahko izbiramo med Lapisluxury Blue, Pepper White, Midhnight Black in British Racing Green.

 

Najprepoznavnejša oblikovna značilnost v notranjosti je obroč sredinskega instrumenta, ki daje notranjosti pravi oblikovalski status.  Glede na to, da sem vozila že veliko različnih avtomobilov, me še vedno presenetijo vse funkcije, ki jih je moč vnesti tudi v avtomobile. Pri MINI-ju 8,8 palčni zaslon ponuja skoraj toliko funkcij kot domači računalnik. Večpredstavnost nam odpre nove dimenzije, ki jih dodobra spoznamo, ko priklopimo svoj pametni telefon. Takrat se nam na zaslonu prikaže vse od Facebooka do koledarja. Med drugim pa zna MINI tudi slovensko, saj so vse funkcije na voljo v Slovenščini, tudi navigacija.

Poleg oblikovnih detajlov je sedaj več prostora tudi za višje voznike, saj je zadnja generacija od predhodnika daljša za skoraj 10 in širša za nekaj več kot 4 centimetre. S tem je zrasel ravno toliko, da je nam, ki smo višje rasti v kabini izjemno udobno.

Cooper S veliko obeta že na papirju, v resnici pa je vsa moja pričakovanja tudi presegel. Kot vedno se najbolj izkaže takrat, ko smo za volanom na zaviti cesti. Po novem ponuja tri prednastavljene programe vožnje. Mid je vsakodnevna izbira, Green varčevalna in Sport športna. Avto ima, tako kot njegovi predhodniki, odlične vozne lastnosti in pospeške, kadar malo bolj pritisnemo na plin. Takrat hitro izpuhtijo občutki, ki smo jih navajeni iz drugih manjših avtomobilov v tem razredu. Štirivaljnik iz dveh litrov prostornine stisne 141 kW največje moči, kar je dovolj za pospešek do stotice v 6,7 sekunde in najvišjo hitrost 233 kilometrov na uro.

Pri omejeni seriji Seven, lahko za približno 2 tisoč evrov več kot pri seriji S, dobite za nekje okoli 7 tisoč evrov dodatne opreme. Pri testnem modelu pa je seznam dodatne opreme zavidljiv, kar se odraža tudi v končni ceni vozila. Marsikdo bo zazijal, saj je ta kar 43.376,00 EUR. Preveč, boste rekli? Kakorkoli že, BMW je že pred časom zastavil filozofijo MINI-ja, ki se je na trgu uspela uveljaviti in obdržati. MINI je pač nekaj posebnega, močnejše in bolje opremljene različice pa so za ljudi z bolj globokimi žepi.

besedilo: Andreja Rutnik, fotografije: Blaž Kordelič