Mercedes GLC se s svojo zadnjo generacijo že kar nekaj let uspešno kosa s tekmeci. Čeprav je oblika, ki šteje že skoraj pet let, še vedno privlačna, je bil GLC lani deležen kozmetičnih popravkov. Ti so tako navzven, kot znotraj diskretni a vseeno dovolj opazni, da GLC ostaja v vrhunski formi.

Zunanje oblikovanje je pri GLC tradicionalno mercedesovsko in brez presenečenj. Prednji del z novimi žarometi, povečano masko in zajetnim kromiranim spodnjim delom odbijača deluje samozavestno. Kamer in senzorjev je poln vrh stekla nad ogledalom, kjer domujejo varnostni sistemi za ohranjanje smeri in branje prometnih znakov. Značilna bočna linija se lepo zaključi z novimi zadnjimi lučmi, ki zaključujejo prisekan zadek. Nič, kar bi pretreslo avtomobilske oblikovalce a hkrati večno všečno. Kot staro pohištvo, ki ne bo nikoli iz mode. Vsi spoji so narejeni z veliko natančnostjo in avtomobil daje slutiti, da je narejen za večno. Prav nikjer se ne vprašaš, ali bo to ali ono čez dve leti sploh še na svojem mestu. Tam preprosto je, da služi svojemu namenu in poleg tega še izgleda lepo.

Notranjost je narejena izjemno estetsko in s posluhom za detajle. Kdor je sedel v sodobnem Mercedesu točno ve, da so materiali v notranjosti v samem vrhu razreda. Žal GLC še nima najnovejše armaturne plošče te znamke, ki pride na vrsto najbrž s povsem novim modelom. A vseeno, tukaj ni prostora za imitacijo aluminija. Čudovit brušen aluminij zaznamuje sredinsko konzolo z okroglimi zračnikii. Zaslon v sredinski konzoli je fiksen in z odlično grafiko. Preko gumbov na volanu in s sledilno ploščico upravljamo celotno multimedijo in asistenčne sisteme, ki jih po želji lahko izklapljamo. Asistenčni sistemi so v samem vrhu in vozniku omogočajo pomoč v kritičnih trenutkih. LED žarometi so aktivni in se prilagajajo razmeram na cesti. Radarski tempomat skrbi, da je varnostna razdalja vedno primerna, za ostalo aktivno varnost pa skrbijo še ostali najsodobnejši sistemi. Mercedes spada med tiste avtomobile v katerih v vožnji z njimi vedno uživaš in na cilj prispeš spočit. Podvozje je izjemno udobno in odlično prenaša neravnine in luknje, ki so nastale na naših cestah. Podvozje je bilo opremljeno z elektronskim sistemom krmiljenja zračnega vzmetenja, ki je omogočalo prilagajanje glede na slog vožnje. V komfortnem načinu je idelen sopotnik za udobje potnikov, medtem ko je športni način namenjen tistim, ki greste radi hitro skozi ovinke. Kljub visoki karoseriji je podvozje odlično opravljalo svoje delo in pri terencih pogostega nagibanja tu skoraj ni. Kljub temu, da ga večina voznikov ne bo vozila po brezpotjih, je GLC 300d opremljen s štirikolesnim pogonom. Prenos moči poteka preko devet stopenjskega samodejnega menjalnika, ki je naravnost odličen. Omogoča tudi ročno prestavljanje, ali pa delovanje prepustimo športnemu oz. komfortnemu načinu delovanja.

Odlično svoje delo opravlja tudi motor. Oznaka 300d pomeni, da ima avtomobil v nosu 4 valjni agregat z 2 litrsko prostornino in 180 kilovati oz 245 konjskimi močmi, kar je več kot dovolj, da tokrat nismo pogrešali dodatnih dveh valjev, ki jih sicer pri podobnih avtomobilih velikokrat.

Mercedes-benz GLC 300d očara. S svojimi detajli in kvalitetnimi materiali je trn v peti predvsem vsej konkurenci. S tem motorjem in takšno opremo nikakor ni poceni (osnovna cena se z okoli 55 dvigne na več kot 90 tisočakov), vendar za ta denar tudi veliko dobimo. Vožnja z GLC-jem je užitek, ne gleda na cesto ali vreme. Tudi koliko je cilj oddaljen, ni tako pomembno.

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič