Hyundai je pred kakšnim letom presenetil z napovedjo, da bodo kupcem kmalu ponudili vse tri hibridno-električne možnosti v enem vozilu. Ta je zdaj že na voljo – ioniq preseneča z napredno tehnologijo in deluje, kot da bi znamka hibride izdelovala podobno dolgo kot  japonski tekmec.

Hibridna tehnologija je že kar nekaj časa realnost, ampak ni se še zgodilo, da bi katera znamka naenkrat predstavila vse tri hibridno-električne možnosti. Zato moramo Hyundaiu nedvomno čestitati za to drzno potezo, saj imajo v tem segmentu že kar nekaj konkurence, ki nikakor ne pozna šale. In tu se poraja vprašanje, kako dober je v resnici ta produkt?

Oblikovno gre za zmes aktualnega oblikovnega izročila s primesmi futurističnega sloga, vendar do te mere, da ne deluje odbijajoče. Po našem mnenju so oblikovalci kar dobro »zadeli« in niso pretiravali, je pa res, da je zadek oblikovan nekoliko samosvoje in manj skladno kot preostali del vozila. Da ne bo pomote, tudi s tega zornega kota je všečen, le tisto deljeno zadnje steklo deli mnenja o skladnosti oziroma lepoti. Ne razumemo, zakaj se oblikovalci brez izjeme odločajo in hibride ali, bolje rečeno, zadek teh oblikujejo na takšen način. Mogoče lahko razloge za to iščemo v boljši aerodinamiki, ki je pri ioniqu izjemna, saj Cd znaša 0,24, kar je trenutno najboljši dosežek v tem segmentu. Pri obliki so pomagali 17-palčna platišča in modri dodatki, ki poleg tega, da razodevajo, za katero različico gre, delujejo tudi športno.

Drugače pa je testnika odlikoval najboljši paket opreme impression, ki na zunanjosti poleg dnevnih in zadnjih LED-luči prinaša biksenonska glavna svetila, kar je plus in hkrati tudi minus, saj električni ioniq premore polni LED. Za značko se skriva tudi zrklo radarskega tempomata, ki je del serijske opreme testnika, znotraj pa se mu pridružujejo še usnjeno oblazinjenje, ozvočenje Infinity, navigacijska naprava, tristopenjsko gretje in prezračevanje sprednjih sedežev ter dvojno gretje zadnjih, ogrevan volanski obroč, vzvratna kamera pa tudi obilo asistenčnih sistemov … Res popolno opremljen avto.

Kar zadeva pogon, ga sestavljata znan 1,6-litrski bencinar in 32-kilovatni elektromotor. Njuna skupna moč znaša 104 kilovate in je prek šeststopenjskega robotiziranega menjalnika z dvojno sklopko speljana na prednji kolesni par. Če vas je beseda robotizirani zmotila ali predramila, nič ne dé, gre za preverjen in dober izdelek, ki ne pomeni pretiranega trušča v notranjosti in priganjanja motorja v vrtljaje. Vse poteka dovolj zvezno in ušesom prijetno. Ioniq se najbolj domače počuti v mestih, ko lahko voznik večino časa vozi na elektriko, v primestni vožnji pa kombinira oba pogona in na trenutke tudi »plava«. Takrat je pogon najbolje izkoriščen, poraba in emisije pa najnižje, ko se lahko nadejate, da bo med futurističnimi in popolnoma digitalnimi merilniki izpisana poraba petih litrov. Radarski tempomat dobro deluje, prav tako tudi tovarniška navigacija Tom Tom Live. V primerjavi z najbližjim konkurentom so pohvalno dobre tudi zmogljivosti, saj je končnih 185 kilometrov na uro in 10,8-sekundni pospešek do prve stotice na ravni podobno zmogljivih bencinskih modelov segmenta C.

Koliko pa vse to stane, boste rekli. Hja, pogled na cenik razodene, da se cene ioniqa s promocijskim popustom začnejo pri 23 tisočakih, za paket impression pa pri občutno višjih 28.490 evrih. Je pa ob tem treba povedati, da testnikova polna cena ni dosegla niti 30 tisočakov, saj kot, rečeno, prej omenjeni paket ponuja skorajda popolno opremo. 29.610 evrov se za tako opremljen in napreden avtomobil vsekakor ne zdi pretirana cena.

Hyundaiev trojček vsekakor pozdravljamo in priporočamo, vam pa prepuščamo odločitev, katerega. Mi komaj čakamo priključno hibridnega, saj bo kupec pri njem deležen tudi občutne subvencije, s čimer zna biti cena kar (zelo) zanimiva, prednosti pa (še bolj) očitne.

besedilo: Miha Pečoler, fotografije: Blaž Kordelič