Honda je dolgo čakala s predstavitvijo nadvse uspešnega modela, ki je svojo pot začel leta 1988 kot XRV 650 Africa Twin. Osvojil je štiri zmage na prestižni dirki Pariz-Dakar in se s tem vpisal v zgodovino.
XRV 650, pozneje XRV 750, sta se ljubiteljem vožnje v neznano izkazala z izredno vzdržljivostjo in uporabnostjo ter sta dolgo veljala za optimalen motocikel za odkrivanje skritih kotičkov vseh šestih celin. Naslednik je torej moral poosebljati duha predhodnikov, če je želel nadaljevati tradicijo neuničljivega potovalnega motocikla. Zato so pri Hondi vzeli prazen list in motocikel zasnovali popolnoma na novo. Ker so iskali popolnost, so večkrat prestavili datum predstavitve motocikla.
Znanja narediti popoln motocikel pri Hondi ne manjka. Inženirji so nekatere rešitve pobrali iz uspešnega motokros modela CRF 450R, nekatere pa iz modela CBR 1000 RR ter tako združili nekaj najboljših rešitev iz motokrosa in superšportnega cestnega modela. Africo Twin poganja vrstni dvovaljni pogonski agregat, ki iz 998 kubičnih centimetrov prostornine razvije 70 kilovatov oziroma 95 konjskih moči in 98 njutonmetrov motornega navora. Kljub le 70 kilovatom pa je bistvo tega pogonskega agregata motorni navor, ki ga je v skoraj celotnem območju delovanja pogonskega agregata vedno dovolj na voljo. Agregat pa navduši tudi z načinom podajanja moči in navora, saj je to zelo enakomerno ter voznika ne preseneča z nenadnimi sunki. Zvok agregata je tipičen zvok vrstnega dvovaljnika in ni preglasen pri visokih vrtljajih, zna pa pokazati, da gre za resen motocikel, zato se oglasi z bolj gromkim glasom. Preseneča poraba goriva, ki je nizka in se giblje okoli petih litrov na sto prevoženih kilometrov. Testni motocikel je opremljen z izpopolnjenim in terenski vožnji prilagojenim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Menjalnik se je do zdaj že izkazal na drugih modelih te znamke, tokrat pa ga prvič vidimo v segmentu velikih enduro motociklov. Ponuja več načinov delovanja – lahko je klasični samodejni ali pa voznik izbere ročno menjavanje prestav in v tem načinu izbere še funkcijo sport, kjer lahko izbira med tremi različicami programa sport.
Africa Twin ne skriva svojih ambicij biti čim boljši potovalni motocikel, zato so inženirji sledili trem ciljem – zmogljivostim na terenu, potovalnemu udobju in vsakodnevni uporabnosti. To jim je uspelo združiti z odličnim pogonskim agregatom, v testnem primeru odličnega menjalnika DCT in močnega okvirja. Varčevali pa niso niti pri opremi motocikla, saj so prednje vilice znamke Showa dolgega hoda in popolnoma nastavljive, zadnji amortizer pa je prav tako znamke Showa s hidravlično nastavitvijo prednapetosti vzmeti. Spredaj sta dva 310-milimetrska zavorna koluta s štiribatno zavorno čeljustjo, platišča z naperami spredaj velikosti premera 21 palcev in zadnje platišče premera 18 palcev.
CRF 1000L Africa Twin se v vožnji izkaže tako na terenu kot asfaltnih podlagah. Na terenu se z izklopljenim sistemom ABS vede bolj kot hard enduro motocikel in omogoča prave terenske užitke, kljub terenski naravnanosti pa še vedno ponuja dovolj udobja pri vožnji po asfaltnih podlagah na daljše razdalje.
Vse od leta 2003, ko smo pričakovali naslednika XRV 750 Africe Twin in smo ga dočakali v obliki CRF 1000L Africa Twin, se je marsikaj spremenilo. Ostala pa je velika želja po motoristični avanturi v tretje dežele, in nova Africa Twin omogoča prav to. Pobeg v neznano v neraziskane kraje, kjer vas kljub mnogim cestnim nevšečnostim ne bo pustila na cedilu in se bo izkazala kot prava zvesta sopotnica.