Sedaj, ko se je fat boy oddaljil od klasičnega harlijevskega izgleda in se začel oblikovno spogledovati z znanstveno fantastiko, je glavno vlogo najbolj klasičnega harley-a prevzel njemu sorodni softail slim.

Čeprav je ime staro, gre za popolnoma nov model, ki bo razvnel ljubitelje čiste klasike in odprl pot do njihovih denarnic, saj odlično združuje sodobno tehniko z izledom prvih povojnih bobberjev. Napredek v primerjavi s prejšnjim modelom je več kot očiten. V prvi vrsti gre za povsem nov, lažji okvir s še nižjim težiščem, visoko zmogljivimi prednjimi vilicami znamke Showa, nastavljiv zadnji mono blažilnik, LED prednji žaromet, nove krmilne ročice in stikala ter posodobljen Milwaukee Eight 107 pogonski agregat. Vse skupaj pa se pozna pri teži saj je softail slim v primerjavi s predhodnikom izgubil kar 16 kilogramov, vendar ljubiteljem ameriškega železja ni potrebno narediti panike, saj se kazalec na tehtnici ob suhi teži motocikla še vedno ustavi pri 291 kilogramih. Oblikovno novi softail sledi smernicam bobberjev iz povojnih časov, ko so ljubitelji motociklov iz motorja odvili vse, kar ni nujno potrebno in s tem z zmanjševanjem teže izboljšali vozne lastnosti ter povečevali zmogljivost pogonskih agregatov v prid hitrejši vožnji. Glavne značilnosti pri oblikovanju so sedež samo za voznika, minimalno dodatnega kroma in mat lakiranje pri testnem motociklu v črni barvi. Spregledati pa ne gre tudi platišč z naperami, ki se temu motociklu več kot odlično podajo.

 

V vožnji softail slim še vedno ostaja pravi Harley z obilico motornega navora iz prenovljenega, 1745 kubičnega dvovaljnega pogonskega agregata s štirimi ventili na valj, katerega največja posodobitev je izboljšana motorna elektronika. Le ta poskrbi za večjo odzivnost, boljši navor in čistejši izpuh. Menjalnik s šestimi prestavami ostaja možato trd in z značilnim klik zvokom oznanja menjavo prestavnega razmerja. Zaviranju sta namenjena dva diska, vsak na svojem kolesu. Oba se ponašata s premerom 292 mm, s to razliko da v prednjega grize štiri batna zavorna čeljust, v zadnjega pa dvo batna. Nižja masa motocikla ter izboljšana ciklistika se poznata pri lažjem nagibanju motorja v zavoj, saj se novi softail lahko bolj suvereno nagne in dosega večji kot nagiba. Posebna pohvala gre prednjemu žarometu, ki ne le da odlično izgleda, tudi resnično odlično osvetljuje cestišče pred motociklom. Pohvaliti pa je potrebno tudi prižiganje motocikla brez ključa (keyless), ki pri Harleyu sicer ni novost in deluje odlično. Pa tudi na USB priključek niso pozabili, tako da odvisneži od raznih napravic na svojih pustolovskih vožnjah ne bodo prikrajšani.

Novi softail tako v odlično celoto združuje dva, na videz povsem različna svetova. Uporniški duh petdesetih let prejšnjega stoletja, ki se odlično ujema s sodobno tehnologijo današnjega časa in predstavlja idealen motocikel za nekakšnega današnjega, recimo mu sodobnega upornika, ki pa vseeno rad uživa v dosežkih sodobne tehnologije. Zato je nov reklamni slogan, ki ga za softail slima uporabljajo pri Harleyu, še kako na mestu: »Odpeljal vas bo v preteklost. Odpeljal vas bo v prihodnost. Hitro.«

besedilo: Aleš Tomažič

fotografije: Blaž Kordelič

http://harley-davidson-ljubljana.si/