Ford mustang je ikona iz šestdesetih let prejšnjega stoletja in predstavlja sanje marsikaterega voznika, še posebej Američanov. V Evropi pa so bila mnenja o tem avtomobilu vedno deljena. Nekateri ga preprosto obožujejo, ker predstavlja neko vrsto eksotike, medtem ko ga drugi ne sprejemajo, ker prejšnji mustangi niso bili blizu perfekcionizma, ki je pri evropskih avtomobilih  tega kova popolnoma razumljiv.

Toda z zadnjo generacijo je tudi ta avtomobilska legenda postala bližje temu, kar smo zgoraj omenili, sploh v različici GT. Sprednji del je odločno nagnjen naprej in jasno razkriva vozniško poslanstvo avtomobila, ki ga poganja 5-litrski osemvaljnik s 450 »konji.

Osnova in namen mustanga sta ves čas enaka. Tako kot prvi, tudi najnovejši mustang do skrajne potankosti obvlada zahtevno poigravanje s športnostjo in uporabnostjo – dvema pomembnima dejavnikoma. No, da ne bo nesporazuma. Desetletja tehnološkega razvoja so raven igre dvignila tako visoko, da se zdi že zgolj preskok med prejšnjo generacijo in naslednikom, ki ga gledate na slikah, skoraj gromozansko velik, primerjava zmogljivosti prvega in zdajšnjega mustanga pa bi bila dobesedno nesmiselna.

Osemvaljnik se oglaša z na moč prodornim bobnenjem, ki z vrtljaji postaja tako hrumeče, da se voznik vsakič znova vpraša o legalnosti svojega početja. Ne zaradi vrtoglavega naraščanja hitrosti, ampak zaradi glasnosti (sicer izpušni sistem omogoča tudi t.i.silent mode). Potisk, ki spremlja celotno kolobocijo ob kateri pametna elektronika hiti z uravnavanjem zadka, je neverjeten. Mustang GT je hiter avtomobil. Hitrejši kot predhodnik in kljub toni in osemstotim kilogramom, presenetljivo dobro vodljiv. Pretiravanju običajno sledi predvidljiv zdrs sprednjega dela in, v kolikor si voznik tega želi, tudi hipen zdrs zadka. Drsenje počez kljub dolgemu medosju ni lahko opravilo in zahteva izkušenega voznika.

Ena največjih prednosti v primerjavi s prejšnjo generacijo je desetstopenjski samodejni menjalnik, ki pa se vseeno ni znebil trenutkov neodzivnosti oziroma zmedenosti. Vozniško pa vsekakor ta kombinacija zadovolji. Črno usnje, aluminij in utesnjen ambient dobro dopolnjujejo športen značaj, udoben položaj za volanom, ergonomija in kakovostni materiali pa njegovo umirjeno, potovalno plat. Mustang je lahko tudi udobni in prestižni kruzer.

V svojih genih ponosno nosi 55 let znanja in izkušenj, kar mu zagotavlja odločilno prednost pred sicer maloštevilnimi tekmeci, ki ne uspejo nuditi tako dobre združitve tradicije in tehnološkega napredka za zelo zmerno ceno. Le-ta kljub bogati opremi, petlitrskim osemvaljnikom in posledično nesramno visokim dajatvam komaj preseže 75 tisočakov.

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič