Tako velike Fordove SUV-e smo do pred kratkim lahko videli le onkraj luže. S prihodom edgea je Ford tudi v Evropi stopil stopničko višje, kjer poskuša mešati »štrene« prestižnejšim tekmecem.

Oblikovalci so edgea naredili tako, da je videti manj terensko, kot bi za terenca s štirikolesnim pogonom pričakovali. Stranska linija je agresivna, spodnji rob – prag pa je odet v črno plastiko, ki je odporna proti udarcem. Na prednjem blatniku najdemo še športne reže za zrak, ki služijo tudi estetskemu videzu. Sprednji del je markanten in govori, da gre pri edgeu za velik avto. Tudi zadek, ki ga krasijo dve izpušni cevi in precej položno zadnje steklo, deluje primerno imenu sport.

V notranjosti ni veliko presenečenj. Ford se je namreč oblikovanja lotil na svoj način, zato so si modeli med seboj zelo podobni. Delovno okolje je tako poznano že iz drugih modelov zadnje generacije. Osrednji del zavzema velik ekran, ki zahteva nekaj privajanja. Ker so pri Fordu prečistili količino stikal, večino stvari upravljamo prek tega ekrana. Pohvaliti je treba trpežne materiale v notranjosti. Sedeže je pri testnem modelu delno krasilo usnje v kombinaciji z alkantaro.

 

Vožnja z edgeom je udobna. Voznikov sedež je dobro nastavljiv, in preglednost je kljub večjim meram dobra. Pohvaliti je treba velika stranska ogledala, ki so ključnega pomena za preglednost. Za vožnjo nazaj pa priporočamo doplačilo vzvratne kamere. Ta je sodobnim terencem v veliko pomoč. Kako pa se edge znajde na terenu? Štirikolesni pogon sicer ne omogoča nastavljanja in prilagajanja. Primeren bo predvsem za zimsko vožnjo po snegu. Kaj več pa verjetno povprečen uporabnik niti ne bo počel z njim. Naj omenimo, da ima edge sistem, ki prek zvočnikov izničuje šume, ki jih povzročajo zrak okoli avtomobila, gume in njegov motor.

Motor svoje delo opravlja dobro. 154 kilovatov moči in 450 njutonmetrov navora bodo več kot dovolj za večino voznikov. Testna poraba se je gibala okoli osem litrov, pri tem pa velja omeniti, da edgea nismo vozili počasi.

Komu je novi veliki Fordov terenec sploh namenjen? Zagotovo se bodo zanj odločali tisti, ki jim je sestrska kuga premajhna ali premalo prestižna. Tako za družinske potrebe, poslovneže kot adrenalinske odvisnike je odličen sopotnik.

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič