Motocikel Panigale, ki že od svojega nastanka buri duhove in postavlja mejnike v svetu motociklizma, je v letošnje leto vstopil prenovljen in kot tak z novo številko ob imenu.

Pri Ducatiju so si zadali težko nalogo, kako izboljšati že tako odličen motocikel, pa vendar so našli še nekaj prostora za izboljšave. Prva, najopaznejša je povečanje delovne prostornine pogonskega agregata, ki zdaj znaša tisoč 285 kubičnih centimetrov. Povečanje slednje so dosegli z za štiri milimetre večjim premerom batov. Večja prostornina pogonskega agregata in dodelave na vbrizgu goriva pa poskrbijo za to, da v primerjavi s predhodnikom novi Panigale 1299 razvije za 7,8 kilovata oziroma 10 konjskih moči več moči in 12,6 njutonmetra motornega navora. Predvsem pa so inženirji popravili krivuljo navora, ki je zdaj bolj enakomerna in kar za 10 odstotkov boljša, med pet in osem tisoč vrtljaji na minuto kot pri predhodniku. Spremembe pa niso bile narejene le na pogonskem agregatu, temveč tudi na vpetju prednjih vilic in zadnje nihajne roke, kar naredi novega Panigala še bolj vodljivega skozi zavoje.

Pri sami obliki motocikla pa bistvenih sprememb ni opaziti. Obdržal je linije predhodnika, le najpozornejše oko poznavalca pa bo opazilo manjše spremembe na prednjem oklepu in njegovem zadku.

Panigale 1299 je bolj ekstremen motocikel kot njegov predhodnik, pa vendar so inženirji poskrbeli za to, da ga je lažje in varneje voziti, za kar gre zasluga inovativnim rešitvam, ki so jih razvili v dirkaškem oddelku tovarne ter s tem voznikom še bolj približali tehnologijo iz dirkališč. Je poln elektronskih pripomočkov, ki vozniku lajšajo obvladovanje motocikla in skrbijo za čiste dirkaške občutke. Nova motorna elektronika omogoča izbiro med tremi različnimi načini vožnje, kar vozniku omogoča, da si razmeram in uporabi primerno nastavlja delovanje pogonskega agregata. Nov je sistem ABS, ki zdaj omogoča ostro zaviranje tudi v zavojih, saj sam optimalno razporeja zavorno moč med prednjim in zadnjim kolesom. Sistem proti zdrsu zadnjega kolesa je mogoče nastavljati v osmih stopnjah. 1299 je opremljen tudi s sistemom, ki pri pospeševanju nadzoruje dvig prednjega kolesa, pa tudi sistemom, imenovanim quickshift, ki poleg hitrega menjavanja prestav navzgor v višjo omogoča hitro prestavljanje prestav navzdol v nižjo. Vso to tehnologijo iz dirkališč je Ducati prenesel na novega Panigala z namenom, da bi bil motocikel čim boljši približek tistega, ki se vozi po dirkališču.

Posebej ni treba poudarjati, da se 1299 najbolje počuti na dirkališču, kjer lahko pokaže, česa je zmožen, pa vendar kljub svoji superšportni naravnanosti ponuja veliko vozniškega užitka tudi na navadnih cestah. Najprej moram omeniti značilen zvok dvovaljnega agregata, ki že v prostem teku oznanja, da je zelo zmogljiv in da samo čaka na priložnost, ko bo lahko pokazal vso svojo moč. 150,8 kilovata oziroma 205 konjskih moči ter 144,6 njutonmetra motornega navora pri 166,5 kilograma suhe teže obljublja izredne vozne zmogljivosti. Pospeševanja z mesta so neverjetna, vendar po zaslugi sistema proti zdrsu zadnjega kolesa in sistema, ki omejuje dvig prednjega, lahko nadzorovana. Pospeševanje iz zavojev je odlično in enakomerno po zaslugi motornega navora, ki je enakomerno razporejen čez celotno delovanje pogonskega agregata. Menjalnik deluje odlično in omogoča hitra prestavljanja tako v višjo kot nižjo prestavo, tudi ko voznik ne uporablja quickshifterja. Ob uporabi tega sistema pa vse skupaj postane še hitrejše in zabavnejše. Pri prestavljanju s quickshifterjem v nižjo prestavo pa motorna elektronika dodaja plin, kar pomaga pri umirjanju motocikla pri zaviranju. Zavore na 1299 svoje delo opravljajo odlično in pri vseh hitrostih motocikel zanesljivo ustavljajo. Vožnja s tem motociklom je pravi užitek, saj se motor skozi zavoje pelje tako lahkotno, da voznik z vsakim odpeljanim pridobiva samozavest in si meje postavlja vedno višje. Zmogljivosti tega motocikla pa gre do skrajnosti preizkušat samo na dirkališču, ker se ga le tam dá voziti na zgornji meji, za navadne ceste je preveč zmogljiv.
Panigale 1299 je čudovit izdelek, ki ni le lep na pogled, temveč je tudi tehnološko zelo napreden, poleg tega pa je kljub svojemu izrazito športno naravnanemu značaju še vedno uporaben v cestnem prometu. Pravzaprav je popoln motocikel za tiste, ki bi se radi na poti na dirkališče in po njem vozili z istim motociklom, pri tem pa ne bi bili radi prikrajšani užitkov tako na cesti kot dirkališču.