Ducati je leta 1993 presenetil motoristični svet s predstavitvijo slečenega motocikla s preprostim imenom monster, ki si je v dobrih dveh desetletjih obstoja prislužil kultni sloves, saj so ga vozili tako poznavalci kot različni zvezdniki, od filmskih igralcev do voznikov formule 1.

Leta 2014 je Ducati predstavil 1200-kubično različico z drugo generacijo pogonskih agregatov Testastretta, ki je naredila motocikel še zmogljivejši in uporabniku prijaznejši. Pri Ducatiju pa ne spijo in vedno strmijo k izboljšanju svojih izdelkov, tako so monstra 1200 letos prenovili. Cilj prenove pa je bil tega narediti še bolj vodljivega za vožnjo skozi zavoje. Spremembe, ki jih je bil deležen, pa so spremenjen in zmanjšan kot vpetja prednjih vilic ter za 2,6 centimetra krajša medosna razdalja, kar oboje pripomore k boljši vodljivosti v zavojih. Brez sprememb na pogonskem agregatu je letošnji monster pridobil še dodatnih 3,6 kilovata oziroma 5 konjskih moči ter jih zdaj premore 110 kilovatov oziroma 150 konjskih moči. Za še bolj športen občutek pri vožnji pa so pri Ducatiju poskrbeli še s tem, da so letošnji model opremili s quickshifterjem, ki omogoča menjavanje prestav brez popuščanja plina.

 

Vožnja z novim monstrom 1200 S je čisti užitek, saj sama ciklistika skrbi za to, da se v zavojih obnaša suvereno in daje vozniku odlične informacije, kaj se z motociklom dogaja. Pri pretiravanjih pa se v pomoč vključi še elektronika. Ducati ponuja tri osnovne nastavitve – urban, touring in sport, ki pa si jih lahko voznik poljubno prilagaja svojim potrebam in načinu vožnje. Nastavlja lahko med različnimi stopnjami delovanja ABS-zavornega sistema, DTC-sistema proti zdrsu zadnjega kolesa in nastavitvami DWC (Ducati Wheelie Control), ki nadzorujejo dvig prednjega kolesa. Pri monstru 1200 S pa ne moremo spregledati vzmetenja Ohlins, kar še izboljša njegove vozne lastnosti, z zlato barvo vilic pa poudari, da gre za pravi visoko zmogljiv motocikel.

Spregledati pa ne moremo niti zvoka, ki ga oddaja pogonski agregat. Dvovaljnik zasnove L ima že sam po sebi svojevrsten globok zvok, pri monstru 1200 S pa je ta še posebej izrazit. V prostem teku se ves čas zdi, kot da vam nad glavo brni helikopter, ko pa odpreš ročico plina, se z veseljem zavrti v višje vrtljaje in brutalno zarohni.

Novi Monster 1200 S je pravi karizmatični motocikel, ki ponuja odlične vozne lastnosti, vrhunsko zmogljiv pogonski agregat in odlično karizmo ter je pravi kapitalni izdelek, lahko bi rekli tudi skulptura na dveh kolesih. Če vam denarnica dopušča, pa je to motocikel, ki ne sme manjkati v domači garaži.

besedilo: Aleš Tomažič, fotografije: Blaž Kordelič