Citroën Méhari praznuje svojo petdesetletnico. Petdeset let po svojem lansiranju in dve leti po prihodu modela E-MEHARI ta netipičen kabriolet še vedno ostaja simbol francoske avtomobilske drznosti. Ob letošnji simbolični obletnici se je Citroën obrnil na oblikovalca Jeana-Charlesa de Castelbajaca, ki je zanj zasnoval ekskluziven umetniški avtomobil E-MEHARI Art Car. To vplivno in kromatsko vozilo je pravi grafični manifest, ki proslavlja 50 let svobode in 50 let kreacij.

Maj 1968 je bil v znamenju rojstva vozila Méhari in začetkov oblikovalca, ki izhaja iz generacije, ki je zavzela ulice Pariza. Maj 2018 pa simbolizira začetek sodelovanja dveh talentov, ki si prizadevata za revolucijo kreativnosti, ki je od nekdaj gnala tako Citroën kot tudi Jeana-Charlesa de Castelbajaca.

Jean-Charles de Castelbajac, ki mu je bila zaupana naloga oblikovati edinstven umetniški avtomobil, je s svojo brezmejno kreativnostjo ustvaril simbol francoskega življenjskega sloga, optimizma in pop kulture. To je novi Citroën E-MEHARI. Glede na to, da je prepovedano prepovedovati, umetniški avtomobil E-MEHARI Art Car, ki ga je oblikoval Jean-Charles de Castelbajac, spodbuja kreativno razmišljanje in naznanja dva razloga za življenje: umetnost in moda.

 

Medtem ko je mlajša generacija v iskanju več svoboščin zasedla ulice Pariza in razglašala slavni slogan “Pod tlakovci plaža” (“Sous les pavés, la plage”), je Citroën 11. maja 1968 na igrišču za golf v mestu Deauville predstavil vozilo za prosti čas, ki je prednjačilo pred svojim časom. To je bil Méhari.

Preprost, vsestransko uporaben in skromen kabriolet netipičnega videza v pop barvah je bil zasnovan na konstrukcijski osnovi Diane 6 in je izstopal zaradi barvno impregnirane karoserije iz plastičnega materiala ABS, ki si ga je zamislil Roland de La Poype. Iz tega domiselnega in lahkega materiala (Méhari tehta komaj 525 kilogramov) je bilo možno izdelati katerokoli obliko. Poleg tega je odporen na prerjavenje, tako da je bilo možno vse površine Méharija oprati s curkom vode in je postal idealen sopotnik za vožnjo ob morju.

Pomemben adut je bila njegova izjemna modularnost po zaslugi zgradbe, ki jo je bilo možno nad linijo trupa odkriti in to celo v predelu vetrobranskega stekla, ki se je preklopilo na pokrov motornega prostora.

Zasnovan je bil z namenom, da potnike enostavno pripelje vsepovsod, zato je njegovo visoko podvozje ponujalo še nikoli videne vozne lastnosti. Leta 1979 je bila lansirana izvedenka 4X4, ki je bila sposobna premagati vse strmine z naklonom do 60 %.

Imel je vse, kar je bilo potrebno, da je postal resnično priljubljen pri vseh. Citroën Méhari je tekom let postal celo družbeni fenomen zlasti po zaslugi njegove filmske kariere (na prvem mestu zaradi serije “Žandar iz Saint-Tropeza”, v kateri je igral Louis de Funès). Nastopil je tudi na več vzdržljivostnih relijih, zlasti leta 1969 na reliju Liège-Dakar-Liège, leta 1970 na reliju Pariz-Kabul-Pariz in pa leta 1980 na reliju Pariz-Dakar. Citroën Méhari so proizvajali 19 let, vse do leta 1987 in v tem času prodali 145.000 primerkov.

 

December 2015, saga se nadaljuje, Citroën predstavi E-MEHARI. Zaradi razigranosti je spominjal na svojega predhodnika Méharija iz leta 1968, hkrati pa je bil še veliko več od tega: optimističen kabriolet s štirimi sedežnimi mesti, na 100 % električni pogon ter z moderno in zabavno stilsko zasnovo. To je bil pravi prosti elektron! Trendovski, svobodomiseln, drugačen, morda celo malce predrzen … Pridevnikov, s katerimi lahko opišemo vozilo E-MEHARI, nam ne manjka. To je izvirno vozilo izrazitih barv, nadvse drznega značaja in popolnoma v duhu znamke Citroën, tisti poseben avto, ki bo zapeljal vse, ki iščejo drugačnost in optimizem ter se zanimajo za trende in varstvo okolja.