Motociklizem se spreminja. Če so pred desetletji na evropskih cestah kraljevali slečeni motocikli ter so jim nato prvo mesto prevzeli modeli R, je vse strožja zakonodaja poskrbela za to, da se danes ljudje obračajo k čim bolj uporabnim stvarem. In prav takšni motocikli so cestne endure, nekakšni multipraktiki, ki omogočajo odkrivanje bližnje in daljne okolice.

Honda VFR 800 Crossrunner je na trgu že od leta 2011 in je za letošnje modelno leto dobila nekoliko prenovljen videz. Nove so prednje LED-luči, nov je Hondin sistem HSTC, znan pa ostaja preverjen Hondin agregat V4 s tehnologijo V-Tec. Prav ta agregat pa je srce in duša tega vsestranskega motocikla. Agregat V4 se je izkazal že v marsikateri vlogi, zdaj pa si pot tlakuje tudi v svetu potovalnih endur, kjer s svojim značajem prepričuje marsikaterega motorista. Sorazmerno podajanje navora pri nizkih vrtljajih in moč pri visokih prepričujeta. VFR 800 Crossrunner pa je motocikel, ki tudi v rokah neizkušenega motociklista postane prav krotek potovalnik. Hondin Crossrunner je motocikel, ki omogoča doživljanje avanturistične svobode in zadovoljuje potrebe vsakega motorističnega popotnika.

BMW S 1000 XR je motocikel, ki je združil dva povsem različna svetova. Cestni enduro z vrstnim štirivaljnikom kot pogonskim agregatom je redkost in prav to so združili pri nemškem BMW. Pogonski agregat, vzet iz motocikla R, ima svoje pozitivne lastnosti. Najprej, kar opazimo, je zvok motorja, ki je znan iz cestnih motociklov, nato veliko veselje do vrtenja v višje vrtljaje ter velika moč pogonskega agregata so značilnosti S 1000 XR. BMW je v ta motocikel vložil tudi veliko sodobne tehnologije. Sistem proti blokiranju koles je že tako ali tako samoumeven, sistem proti zdrsavanju zadnjega kolesa pri pospeševanju, prestavljanje pri odprtem plinu tako navzgor kot tudi navzdol, elektronska nastavitev vzmetenja so le del sodobne tehnologije, ki jo ta motocikel vsebuje. Vožnja s S 1000 XR je nekaj posebnega, saj po zaslugi pogonskega agregata spominja na vožnjo cestnega motocikla R, pa vendar nudi vse udobje potovalnega motorja.

Ducati Multistrada je zagotovo motocikel, ki v razredu potovalnih endur dviga največ prahu. Zmogljivosti tega motocikla in njegova pojava so tako posebne, da se ga pri konkurenci bojijo ter ga hkrati gledajo zelo spoštljivo. Ducati je v ta motocikel vložil veliko truda in ni skoparil pri opremi. Elektronsko nastavljivo vzmetenje, elektronika proti zdrsu zadnjega kolesa, prestavljanje v višjo prestavo pri odprtem plinu so le nekatere posebnosti, ki jih ta motocikel ima. Prepoznaven dizajn in zvok motorja, ki motociklističnim navdušencem požene kri po žilah, naredita svoje, tako da ima ta italijanski lepotec kljub ceni, ki ni nizka, vedno več privržencev.

Skupno vsem tem cestnim enduram pa je, da so vsaka zase odličen motocikel, ki vozniku ponuja odlične vozniške občutke ter omogočajo kakovostno preživljanje prostega časa.