BMW X5 je že od svoje prve generacije, ki je bila predstavljena pred koncem tisočletja, sinonim za odlično vodljiv SUV, saj je bil prvi, ki je resnično združil cestne ter terenske vozne lastnosti v eno celoto. Sedaj je tu med nami v svoji četrti generaciji in v vedno večji konkurenci prestižnih SUV-jev še boljši in znova postavlja letvico še višje.
Tokrat smo preizkusili različico M50d, ki jo poganja vrstni šestvaljni dizelski pogonski agregat podprt s kar štirimi turbinskimi polnilniki. Ja prav ste prebrali ta X5 ima štiri turbine tako kot bugatti chiron ali pa pred desetletji bugatti EB 110. V osnovi gre za že znani trilitrski motor, ki mu pomagajo dihati tri turbine, ki delujejo praktično ves čas ob potrebi pa se v delovanje vključi še četrta, rezultat tega pa je 294 kW oziroma 400 KM ter 760 Nm motornega navora, kar je dovolj, da ta 2,4 tone težak avtomobil z mesta do 100 km/h pospeši v 5,2 sekunde, pri tem pa se je povprečna poraba na našem preizkusu gibala okoli 10 l na 100 prevoženih kilometrov. Zmogljivostim pogonskega agregata je doraslo tudi podvozje, ki je odlično uglašeno in vozniku skriva težo vozila, vendar vseeno to ni tako športno kot pri prihajajoči različici M. Pohvaliti je potrebno tudi osem stopenjski samodejni menjalnik, ki svoje delo opravlja več kot odlično pri spopadanju s težo vozila ter zmogljivostmi motorja. V vožnji voznik, poleg odlične lege, opazi v primerjavi s prejšnjim modelom občutno izboljšanje udobja. Najprej je potrebno omeniti izredno dobro zatesnjeno potniško kabino, nato pa celotni interjer, ki je v samem vrhu razreda. Posebno pohvalo si zaslužijo sedeži, ki ponujajo odlično hrbtno ter bočno oporo poleg tega pa zadnji ponujajo dovolj prostora za tri odrasle osebe. Armaturna plošča je sodobno oblikovana z digitalnimi merilniki pred voznikom ter ločenim LCD zaslonom na sredini. Posebna je tudi ambientalna osvetlitev, ki ponoči še dodatno pričara občutek ekskluzivnosti, tudi na panoramski premični strehi.
Zunanjost že na daleč daje vedeti, da je ta X5 nekaj posebnega saj je prednji odbijač poln velikih vstopnih rež za dovod zraka v motorni prostor. Na bokih so obrobe poznane iz paketa M opreme, zadek pa krasi difuzor z dvema širokima izpušnima cevema. Za piko na i poskrbijo še 22 palčna platišča. Vse skupaj je bilo v primeru testnega vozila začinjeno z Phytonic blue metalic modro barvo. Posebno pohvalo si zaslužijo laserski prednji žarometi, ki resnično odlično osvetljujejo cestišče.
X5 M50d je avtomobil, ki ga lahko označimo za popolni SUV. Popolnost pa ima svojo ceno in ta po navadi ni nizka, tako da osnovna verzija tega avtomobila stane 105.100 evrov. Cena testnega pa se je z vso dodatno opremo povzpela na 138.712 evrov.
besedilo: Aleš Tomažič, fotografije: Blaž Kordelič