Danes je na cestah že tretja generacija in ker vsak dober mojster ve, da se uspešnega recepta ne spreminja, je novi X5 ostal oblikovno podoben predhodniku. Opazovalci bodo najlažje opazili razliko v sodobnejših prednjih žarometih, elegantnejših zadnjih lučeh ter zarezama na blatnikih za sprednjima kolesoma, seveda pa je novega še veliko več.
Notranjost novega X5 je zdaj še prostornejša. Prirastek pri prostoru se pozna tako na prednjih sedežih, kot tudi na zadnji klopi. Za doplačilo je možno naročiti še šesti in sedmi sedež, ki ponujata prostor še dvema otrokoma.
Kabina je napredovala in naredila skok naprej tudi pri uporabljenih materialih. Ti so zdaj še na višji ravni, občutek prestiža je očiten. Armaturna plošča, ter ostala notranjost se oblikovno ni oddaljila od BMW-jevega sloga – ostaja prepoznavna in predvsem funkcionalna.
Merilniki so pregledni, velik zaslon na sredini armaturne plošče ponuja pregled na vse ostale informacije, ter nastavitve, ki jih potrebujemo med vožnjo, Funkcije, ki se prikazujejo na velikem sredinskem zaslonu, ki ni več integriran v armaturo pa se enostavno upravlja s sistemom i-drive.
Posebno pohvalo pa si zaslužita sprednja sedeža, ki sta izredno udobna, a ponujata tudi odlično bočno oporo. Tako manjši kot višje rasli voznik ne bo imel težav z iskanjem optimalnega položaja za vožnjo, saj sta sedež in volanski obroč izdatno nastavljiva.
Udobje nazadnji klopi je na ravni najboljših v segmentu, prtljažni prostor je lepo obdelan in je v primerjavi z predhodnikom pridobil 30 litrov prostornine. Zdaj njegova prostornina znaša 650 litrov.
BMW X5 je že v prvi in drugi izdaji slovel kot eden najboljše vodljivih SUV vozil. S prihodom tretje generacije pa so pri Bavarci poskrbeli, da se je ta vodljivost na asfaltnih podlagah še izboljšala. Tretjo generacijo X5 ne predstavljajo več kot SUV (sports utility vehicle), ampak kot SAV (sports activity vehicle). Namenjen naj bi bil ljudem z aktivnim življenjskim slogom, ti pa večino časa svoje SUV ali sedaj SAV vozila uporabljajo predvsem na asfaltnih podlagah in le tu ter tam zaidejo na kakšen makadam.
Bolj cestni kot terenski uporabi nakazuje že sama zunanjost z velikimi in širokimi kolesi. Izkazal se je z odlično lego na cesti pri visokih hitrostih in v zavojih, kjer je dobro skrival svoje visoko težišče.
Za pogon testnega X5 je skrbel tri-litrski dizelski vrstni šestvaljnik, kateremu pri dovajanju zraka v valje pomagata dva turbo polnilnika. Razvije 190 kilovatov največje moči ter 560Nm motornega navora. Pogonski agregat je pravi biser, saj deluje mirno in skriva svoje dizelsko poreklo. Moč in navor podaja zelo enakomerno, kaže tudi veselje do vrtenja proti rdečemu polju. Moč in navor k vsem štirim kolesom pomaga prenašati odlični serijski osem stopenjski avtomatski menjalnik. Menjave prestav so nežne in hitre, prestavna razmerja pa so dobro preračunana in pripomorejo k nižanju porabe goriva.
BMW X5 s tem pogonskim agregatom ter svojimi voznimi lastnostmi orje ledino in postavlja merila v svojem segmentu. S pedigrejem in znanjem, ki ga na bavarskem premorejo, je tudi v tretji generaciji zelo trd oreh za konkurenco.
besedilo: Aleš Tomažič
fotografije: Blaž Kordelič in BMW