BMW je pionir v segmentu kupejevskih SUV-jev, kamor spada tudi X4. Več kot 10 let pa je bavarci v svoje cestne terence vgrajujejo tudi najzmogljivejše motorje, ki jih premorejo in ti se seveda ponašajo s črko M. leta 2009 je namreč na ceste zapeljal prvi X5 M, v nadaljevanju pa so mu sledili tudi ostali člani X družine.
BMW X4 M je zelo svež avtomobil in veseli smo bili, da smo se lahko družili s 510 konjsko zverino, ki že na prvi pogled, sicer diskretno, naznanja svoje poslanstvo. BMW X4 upoštevajoč že povsem osnovno izvedbo poudarja dinamično plat uspešne zgodbe, ki se nam zdaj predstavlja v drugi generaciji. Kljub dobrim 2 tonam voznika postavlja v ospredje. No, voznika in njegov ego, saj privablja poglede enako hitro, kot se pelje. Na področju vozne dinamike je izjemen in ker to velja že za osnovno verzijo, potem se vam verjetno že dozdeva, kam pes taco moli pri modelu M competition.
Aerodinamično prilagojen in seveda v skladu z agresivnimi smernicami ne pušča dvomov o dodatni meri športnosti. Enaindvajset palčna platišča na tako impozantnem vozilu sploh niso videti velika, ampak ravno pravšnja. Sicer pa se X4 M od svojih šibkejših bratov ne razlikuje toliko, da bi to opazila večina mimoidočih. Da gre za M bomo še najbolj gotovi, če bomo avtomobil pogledali od zadaj, kjer se prav nič skromno šopirijo štiri izpušne cevi iz katerih še širi glas šestvaljnika.
Znotraj ni korenitih sprememb v primerjavi z vstopnimi različicami X4. vse je na mestu, oprema je popolna, sedeži so kljub športnemu izgledu dovolj udobni, nastavljivi v vsemogoče smeri in odlično oprijemljivi. Športno nastavljeno podvozje in nizko presečne pnevmatike namreč ne prizanašajo zadnjicam tudi v komfortnem načinu nastavitve vzmetenja .
Oznako M podpira 3 litrski šestvalni motor podprt z dvema turbinskima polnilnikoma. 375 kilovatov in 600 Nm navora je dovolj, da stotico doseže v 4,1 sekunde. Bolj kot ta podatek pusti vtis lahkotno in odločno pospeševanje do končne hitrosti, ki je elektronsko omejena na 250 km/h, če pa si omislite M voznikov paket se bo zabava končala šele pri 280 kilometrih na uro. O voznih lastnostih nima smisla razpravljati, avto se pelje odlično, zaradi izjemno kompaktne zasnove, vrhunskega podvozja in štirikolesnega pogona velikokrat ne boste imeli občutka, kako hiter je ta avtomobil. Zato le pozorno opazujte merilnik hitrosti!
Poraba goriva je, kot je običajno pri tako zmogljivih agregatih, odvisna od teže voznikove noge a nikoli nizka, kar pa BMW-jem z oznako M ne zamerimo. Tudi pri ceni je tako. Osnovna cena je okoli 120.000 evrov, z dodatno opremo pa lahko še veliko več. Pri nas jih najbrž ne boste videli veliko, a ko jih boste jih bo tudi slišati, sploh v primeru, ko ima takšen X4 nameščen M športni izpuh.
besedilo in fotografije: Blaž Kordelič