Svoj recept oziroma svojo mešanico terenskega videza in športnega značaja pri BMW-ju ponujajo v več velikostnih razredih. Na področje srednje velikih križancev so posegli z dvema modeloma – X3 in kupejevskim X4.

In ker BMW ne bi bil BMW, če nebi ponudil tudi izpeljank, ki se bohotijo s črko M, sta tudi X3 in X4 na voljo v različici M40d, kar pomeni, da gre za dizelsko gnana modela, ki pa sta seveda črki M primerno našpičena.

Tudi v takšni različici oba avtomobila ponujata kupcu toliko udobja, ki pristoji tako prestižni znamki. Ko govorimo o notranjosti je ta tipično BMW-jevska. Po navadi, če vstopamo v »terenska« vozila, si ne belimo glave z umazanimi blatnimi čevlji, a sedaj so časi drugačni. Podobno velja za prtljažnik, ki je prav tako lepo obdelan, zato bo vanj težko položiti mokro in blatno vrv, ki je ravnokar pomagala izvleči avtomobil iz blatne luže. Seveda se lastnik sam odloča, kako bo ravnal z avtomobilom. Dejstvo je, da sta avtomobila opremljena s štirikolesnim pogonom xDrive in zato kljub civiliziranosti in športnosti omogočata veliko veselja in zadovoljstva na ne prezahtevnem terenu. Predvsem vožnja po snegu zna biti s tema avtomobiloma užitek, za bolj grobe reči pa bi bilo treba avtomobila obuti v drugačne gume.

Glede na črko M in 21 palčna platišča z zmogljivimi in širokimi gumami sta X3 in X4 M40d odlično pripravljena na boj tako z asfaltom, za kar je zaslužen predvsem njun motor. Že poznan dizelski motor je izjemno uporaben in prijazen v vožnji. 3-litrski agregat razvije 340 konjičev in kar 700 Nm navora pri 1750–2250 vrtljajih. Kombinacija z 8 stopenjskim samodejnim menjalnikom ni vprašljiva, zato se pospešku 4,9 sekunde do stotice nismo preveč čudili. Tudi prehitevanje na cestah izven naselij ali zelo hitra vožnja na avtomobilskih cestah ne bo problematična. Končna hitrost, ki jo avto doseže je elektronsko omejena na 250 km/h

Sicer pa je edina razlika med obema avtomobiloma v zadku. To se potem nekoliko pozna pri prtljažnem prostoru, vse druge razsežnosti notranjosti pa so brez pripomb ali celo pohvalne. Naslednja pohvalna lastnost je poraba. Ta je lahko še posebej nizka, če avta ne silite v limite.

Okusi so sicer različni, a je razmerje udobja in zmogljivosti pri X3 in X4 ravno pravšnje, da lahko zadovolji več stvari: vsakdanje potrebe po osebnem avtomobilu, športnem razgrajaču ali trenutne želje po brezpotju. Predvsem pa boste v stilu brez skrbi v vseh vremenskih pogojih.

besedilo: Blaž Kordelič, fotografije: Blaž Kordelič in BMW