BMW je s prihodom modela R nine T prijetno popestril vedno bolj popularen trg retro motociklov. Opogumljen z uspehom, ki ga je požel, je začel širiti ponudbo z različnimi izpeljankami. Tako je za letošnje leto pripravil tri nove izpeljanke. Prva je poimenovana pure, druga racer in tretja urban GS.

Mi smo preizkusili prvi dve in bili nad obema navdušeni, saj kljub enaki osnovi ponujata drugačno doživetje. Pogonski agregat je pri obeh različicah enak, in sicer dodobra preizkušeni 1.170-kubični zračno hlajeni boksarski dvovaljnik, ki razvije 81 kilovatov oziroma 110 »konjskih« moči. Zaznamujeta ga značilen in prepoznaven zvok ter obilica navora pri nizkih vrtljajih. Motocikla si delita tudi enak okvir, ki pa se razlikuje le v barvi.

 

BMW R nine T racer

Že takoj po predstavitvi modela R nine T so se pojavile različne predelave in dodelave motocikla, zato so pri BMW ponudili vsem, ki bi radi predelali motocikel, bolj preprosto različico, saj nima smisla kupovati motocikel z veliko dodatki, ki jih lastnik nato odstrani in z njimi nima kaj početi. Poimenovali so jo R nine T pure. Pravzaprav gre za model, ki ponuja osnovno opremo ter je namenjen predelovalcem in individualistom, ki bi si motocikel radi uredili po svojem okusu. Pure je za razliko od drugih modelov nine T opremljen z nenastavljivimi prednjimi vilicami, osnovnim zadnjim amortizerjem in v le eni barvi, kot doplačilo pa je mogoče dokupiti platišča z naperami.

R nine T racer pa je motocikel, s katerim BMW obuja spomine na svoje dirkaške čase v 70. letih prejšnjega stoletja, v katerih je požel kar nekaj zavidljivih športnih uspehov. Naprej pomaknjeno krmilo, nekoliko nazaj postavljene stopalke in minimalističen sedež postavljajo voznika v precej športen položaj. Svoje k videzu doda še prednji oklep, ki za silo preusmerja tok zraka okoli voznika. Pika na i pri videzu motocikla pa je BMW-jeva bela barva z dirkaško grafiko.

 

BMW R nine T pure

V vožnji se oba modela izkažeta z veliko navora in nizkim težiščem motocikla. Opremljena sta s sistemom ABS, opcijsko pa tudi s sistemom proti zdrsu zadnjega kolesa ACS. Razlika je le zaradi položaja voznika, ki je pri modelu racer postavljen bolj naprej, zaradi česar v primerjavi z modelom pure pri pospeševanju prihaja do malo bolj nemirnega zadka, ki pa ga izkušen voznik z lahkoto umiri.

Modela sta odlična predstavnika svoje znamke in kljub enaki osnovi namenjena različnim ljubiteljem motociklizma. Pure bo prinašal veselje vsem, ki radi sami kaj spremenijo in dodajo motociklu, racer pa bo navduševal nostalgike z retro videzom in sodobnimi voznimi lastnostmi.

besedilo: Aleš Tomažič, fotografije: Blaž Kordelič in Gregor Dinghauser