BMW je lani predstavil nov kupe najvišjega razreda, ki se ponovno ponaša z legendarno številko 8, ki je zaznamovala devetdeseta leta prejšnega stoletja. Štirisedežni kupe s svojo pojavo obrača glave mimoidočih, z gromenjem mogočnega osemvalnika pa rise nasmeh na obraz ljubiteljem bencinskih hlapov. M850i je lep avtomobil, še posebej v tej novi modri barvi. Kot se za kupe spodobi, so stekla na vratih brez okvirjev, linija je nizka. Oblikovno zvest konceptu in tesno povezan z BMW-jevo filozofijo, nudi odlično protiutež pomembnim tekmecem.

 

Tako kot vsak nastopaški kupe, kot prevozno sredstvo ni nujno potreben, je pa zelo zaželjen. Večino potez na novi osmici je pri BMW-jih opaziti prvič in so učinkovito podprte z agresivnimi M dodatki. Hvalimo odlično združitev športnega z elegantnim, nova notranjost izkušnjo dvigne na še višjo raven. Ambient je na ravni najboljših. Temna kombinacija kakovostno sestavljenih komponent in rjavega usnja deluje prestižno. Školjkasti sedeži nudijo enega boljših kompromisov oprijema ter čvrste opore z udobjem, dodatki iz karbona podčrtajo pozitivno izkušnjo.

Kljub velikim zunanjim meram vozila naj bo jasno, da je to avto za dva. Na zadnjih sedežih je prostora le za manjše otroke in še to v primeru, ko voznik ni pretirano velik.  Prtljažnik s 420 litri bi moral zadovoljiti vse potrebe pogosto zahtevnih lastnikov.  Vloga udobnega potovalnega avtomobila mu je pisana na kožo in v osnovi zelo čvrsto nastavljeno podvozje na potovalno udobje ne vpliva. Seveda pa poslanstvo BMW-jev z oznako M, pa čeprav »le« iz serije M Performance, ni le udobno potovanje. Od spredaj tipičen BMW nakazuje, da se pod motornim pokrovom skriva precej žrebcev.

 

Kot vsi ostali BMW-ji z oznako M, je tudi M850i xDrive tehnično izreden. BMW poudarja odlično aerodinamiko, še bolj impresivena je moč motorja. 4,4-litrski osemvaljnik s pomočjo turbinski polnilnikov doseže kar 530 konjev največje moči, ki jo doseže med 5500 in 6000 vrtljaji na minuto, 750 Nm navor  pa je na voljo med 1800 in 4600 vrtjaji.

Menjalnik je 8-stopenjski samodejni, do stotice pospeši v 3,7 sekunde, števec hitrosti pa bi lahko pokazal tudi preko 300 kilometrov na uro, če nam veselja pri 250 kilometrih na uro ne bi pokvarila elektronika.

Podvozje je vrhunsko. Medosna razdalja je precejšnja, kar je zasluga povsem naprej postavljenih prednjih koles. Dober volanski mehanizem, ki je neposreden in natančen in odličen štirikolesni pogon, vozno izkušnjo naredita še prijetnejšo. Nadzor mehanike, predvsem motorja, poteka prek merilnikov. Tisti za vrtljaje bo pokazal, da bi se motor z lahkoto zavrtel do rdečega polja tudi v osmi prestavi, če hitrost ne bi bila elektronsko omejena. Ker je to BMW, bo tudi zaviranje ob največji hitrosti brezhibno, se pravi, da bo avtomobil hitro ustavljal, da bo obdržal ravno oziroma od voznika ukazano smer in da se pri večkratnem ponavljanju zavorni učinek ne bo bistveno zmanjšal. Tale BMW bo razveselil tudi vse, ki se bojijo zadnjega pogona, saj štirikolesni pogon xDrive delo opravlja odlično.

Novi BMW M850i xDrive je pravi veliki kupe, ki brez kančka dvoma predstavlja najboljše, kar znajo narediti bavarci. Bolje kot večina tekmecev združuje prestiž, športnost in eleganco. Je avtomobil namenjen tistim, ki uživanje tesno povezujejo tudi z vozniško izkušnjo. Kaj bo šele pokazal tisti pravi M8!

 

besedilo: Blaž Kordelič, fotografije: Blaž Kordelič in BMW