BMW-jeve limuzine so že od nekdaj bolj športne od svoje najbližje konkurence. Velika večina, ki jih srečujemo na cestah je sicer povsem običajnih, toda sem ter tja pa naletimo tudi na tiste, ki jih krasi črka M. In to tista prava črka M, ki ji sledi samo še ena številka, ki označuje v katero serijo spada vozilo. Tokrat smo se soočili z najnovejšim biserom, ki prihaja iz oddelka M in ta pod pokrovom motorja skriva kar 600 konjičev.

BMW je svojo prvo super zmogljivo limuzino z imenom M5 predstavil leta 1985 na osnovi takratnega modela 535i . Prvi M5 se je ponašal z 286 konji in je do sto kilometrov na uro pospešil v 6,5 sekunde, končna hitrost je znašala 245 kilometrov na uro. Triintrideset let kasneje se zgodba še vedno nadaljuje. Razlika je več kot očitna, saj so številke o zmogljivostih danes precej drugačne. Za pogon skrbi V8 agregat, ki pa s pomočjo turbinskih polnilnikov iz 4,4 litra prostornine razvije ogromnih 441 kilovatov (600 »konjev«) ter 750 Nm motornega navora. Pogonski agregat je pravi biser. Na dodajanje plina se odziva bliskovito in med voljnim vrtenjem proti rdečemu polju oddaja prečudovit rezek športen zvok. Biser pa ni le zaradi odlične odzivnosti ter impresivnega zvoka, ampak tudi zaradi ekskluzivnosti.

Pogonskemu agregatu v pomoč pri prenašanju moči k vsem štirim kolesom (prvič v zgodovini modela M5) pomaga samodejni osem stopenjski menjalnik. Svojo nalogo opravlja odlično, tudi pri izrazito hitri, športni vožnji, kjer ne manjka odzivnosti in hitrosti. Zaradi štirikolesnega pogona je med pospeševanjem čutiti izreden oprijem, ki dodatno pride do izraza pri pospeševanju iz zavojev, ko lahko voznik začne pospeševati prej in odločneje.

Vožnja na meji je izredno doživetje. Pospeševanje je brutalno, saj do sto kilometrov na uro pospeši v vsega 3,4 sekunde. Ko sem pohodil stopalko zavore, so zlato obarvane čeljusti samozavestno grizle v keramične kolute in avto suvereno ustavljale. Klik, klik po obvolanski ročici in menjalnik je prestavil dve prestavi nižje. Odlični volanski obroč v voznikove roke preliva reko informacij in vožnja od zavoja do zavoja pusti globoko sled. Vozne lastnosti so za to razmeroma težko limuzino zares izredne. V kolikor si zaželite, da bi vam kri še hitreje stekla skozi žile, lahko izklopite štirikolesni pogon in vsa pomagala ter se »pošrek« zapodite po vročem asfaltu. Noro! Vse skupaj je videti kot igra. To bi lahko počeli vsak dan, cel dan. In priznam, na avtocesti se je težko brzdati pri zakonsko omejenih 130 kilometrih. To hitrost M5 doseže že po nekaj sekundah. Priznam, da sem potreboval veliko samokontrole, da ne bi nabral prevelikega števila kazenskih točk. Končna hitrost je namreč s paketom »M Driver’s Package« elektronsko omejena na čarobnih 305 kilometrov na uro.

Če ne drugega voznika k mirnejši vožnji spodbuja zelo preprost prikazovalnik, tisti, ki meri stanje količine goriva v rezervoarju, saj ob močnem pritiskanju na stopalko plina poraba v povprečju preseže 20 litrov, kar pa za še tako debelo denarnico ni mačji kašelj. Ob umirjeni vožnji se bo zadovoljil tudi z 12 litri goriva na sto kilometrov.

 

Notranjost je tako po ergonomiji kot po uporabljenih materialih na zelo visoki ravni. Počutje v vozilu je izredno, saj poleg odličnega sedenja na katerem koli sedežu, kabina voznika in potnike razvaja še z izrednim občutkom za stil. Vse, kar človek pogleda ali česar se dotakne, prepriča ter pusti močan vtis. Nekdo, ki si tak avto lahko privošči, težko najde boljši kompromis med uglajeno limuzino in super športnim avtomobilom, saj se v obeh vlogah odlično znajde in to več kot prepričljivo. Združuje dva svetova. Četudi za slabih dvesto tisoč evrov. Toliko je namreč stal preizkušeni avtomobil.

Lahko rečem, da je volk v ovčji koži. Svojih super športnih zmogljivosti na ven ne kaže tako očitno kot med vožnjo, tudi najzahtevnejšim voznikom pa bo po žilah zlahka pognal veliko adrenalina. Takšen izdelek lahko ponudi le proizvajalec, ki svoj ugled gradi že več kot sto let.

 

besedilo: Blaž Kordelič, fotografije: Blaž Kordelič in BMW