Nemški stroj dokazuje, da je s pravim pristopom in kreiranjem novih različic mogoče še bolj utrditi svoj položaj na svetovnem zemljevidu. In prav modeli serije M dokazujejo, da je združevanje še tako nezdružljivih svetov mogoče in je lahko prav tako zapeljivo, kot že poznane tehnike zapeljevanja. Če ne celo še bolj.

 Po seriji čistokrvnih superšportnikov, ki ob oznaki M nosijo samo eno številko (M3, M4, M5, M8, X3 M, X4 M, X5 M in X6 M) imamo danes na voljo še nekaj modelov, ki odstopajo od navadnih BMW-jevih modelov, ne dosegajo pa najbolj športnih bratov, ki smo jih omenili malo prej. Med njih spada tudi M340i, predstavnik precej sveže serije 3. To je avto za vse tiste, ki jim je M3 preveč brutalen, obenem pa hočejo biti vedno najhitrejši, ko gre bodisi za start s semaforja ali divjo vožnjo po gorskih serpentinah.

Torej filozofsko gledano bi lahko tudi zapisal, da je to neka BMW-jeva interpretacija prikritega družinsko športnega avtomobila. M340i bo všeč tistim, ki so jim prej omenjeni emi preveč brutalni, hkrati jim je najverjetneje serija 3 preveč navadna, vsakdanja, premalo zmogljiva. In zato so pri BMW-ju, kot vedno, našli rešitev.

V notranjosti bosta voznik in sovoznik najprej imela težave pri prepoznavanju modela,  v katerega sta pravkar sedla – gre za tipičnega predstavnika znamke BMW. Minimalna razlika, ki se opazi spredaj,  so športni sedeži, kar omogoča športno navdahnjenim voznikom več samozavesti. Možnost nastavljanja dolžine sedala sedeža je več kot dobrodošlo in v takšnem BMW-ju tudi pričakovano. V drugi vrsti bo za potnike dovolj prostora, čudežev pri seriji 3 seveda ne gre pričakovati.

Oblika instrumentne plošče je že poznana iz drugih modelov te znamke. Volanski obroč sede odlično v roko, ročici za prestavljanje sta na dosegu roke. Optično harmonijo so oblikovalci v notranjosti vozila uspeli pripraviti s svojimi značilnimi vodoravnimi poudarki. Sredinska konzola in prosto stoječi sredinski prikazovalnik sta rahlo usmerjena proti vozniku. Na zaslonu se prikazujejo vsi pomembni podatki, navigacija, potovalni računalnik, radio, kot tudi 360 stopinjski kot kamer za lažje parkiranje. Tik pred prestavno ročico je dodan praktični predal za shranjevanje mobilnih telefonov ali dve držali za pijačo. Steklenice za vodo do 1 litra ali druge majhne predmete pa lahko pospravite na voznikovih in sovoznikovih vratih vozila.

Čeprav bi po oznaki 340 pričakovali več, kot šest valjni motor, je to že dolgo časa zgolj pričakovanje. Čas je naredil svoje in zato so se tudi pri BMW-ju že nekaj časa nazaj morali posloviti od legendarnih poimenovanj modelov po prostornini motorja. Toda nič zato, v M340i se več kot z veseljem vrti šestvaljnik ob pomoči dveh turbin. Posledica je enakomerno in prav divje pospeševanje ter 275 kilovatov največje moči, ki vse to omogoča. S temi podatki se z lahkoto primerjate z »dobrimi starimi osmaki«. BMW je poskrbel za vse tipe voznikov in omogočil res odlično upravljanje vozila v štirih načinih – Sport+, Sport, Comfort in Eco PRO. BMW je z zadnjo generacijo motorjev uspel ustvariti res izjemno zmogljive motorje, ki hkrati porabijo razmeroma malo, glede na zmogljivosti. Že poznan osemstopenjski samodejni menjalnik je vreden samih pohval. Prestavljanje je neopazno, hkrati pa izkorišča moč in navor za enakomerno optimalno pospeševanje. Štirikolesni pogon xDrive in velika moč omogočata izjemne pospeške, do stotice M340i potrebuje pičle 4,4 sekunde, kar je bila do nedolgo nazaj domena superšportnikov. O najvišji hitrosti nima smisla zgubljati besed, saj je le-ta že dolgo omejena na 250 km/h, kar bi takšen stroj z lahkoto presegel.

Nekaj takega, kar je BMW M340i xDrive, si ljubitelj avtomobilov samo želi. Ravno pravšnja diskretnost, obilica moči, izjemne zmogljivosti in suverena lega na cesti. Veliko avtomobila za primerno toliko denarja.

besedilo: Blaž Kordelič, fotografije: Blaž Kordelič in BMW