Gran turismo ali skrajšano GT je kratica, ki v avtomobilskem svetu pomeni sinonim za zmogljiv kupe za dve osebi z minimalnim prtljažnim prostorom, ki je sposoben premagovati dolge razdalje izredno hitro in ob tem vozniku ter sopotniku nuditi dovolj udobja, da na cilj ne prispeta popolnoma utrujena, temveč polna vtisov in prvinskih občutkov vožnje športnega avtomobila.

BMW Motorrad je to zgodbo iz avtomobilskega sveta prestavil na dve kolesi in pred leti predstavil zmogljiv motocikel z oznako K 1600 GT, ki je pred kratkim doživel prenovo, da je lahko zadostil vedno strožjim okoljskim normam in sedaj ustreza tem z oznako Euro 5. Da pa je zadostil temu in ni izgubil na moči pogonskega agregata, so inženirji ter tehniki močno zavihali rokave svojih belih halj in posegli v samo drobovje šestvaljnika ter mu spremenili bate, odmične gredi, ga opremili z dodatnima dvema lambda sondama ter prilagodili motorno elektroniko, tako da je kljub čistejšemu izpuhu še vedno ostalo 160 konjev moči, velik motorni navor pa se je celo še izboljšal,  iz 175 Nm na 180 Nm, ob tem se je tudi nekoliko znižala poraba goriva, ki v povprečju znaša 7 litrov na 100 kilometrov, kar pa za motocikel te velikosti in zmogljivosti sploh ni veliko. Pri prenovi motorne elektronike so veliko pozornosti namenili nadzorovanju blokiranja zadnjega kolesa pri prestavljanju v nižjo prestavo. Novo je tudi polaktivno vzmetenje s popolnoma avtomatskim nastavljanje prednapetosti vzmeti na zadnji nihajni vilici, poleg tega pa voznik lahko še sam izbira med tremi različnimi delovanji vzmetenja: rain, road ter dynamic. Popolnoma nova sta tudi prednja LED žarometa, ki sedaj že v serijski opremi nudita možnost sledenju zavoja glede na nagib motocikla do kota 35 stopinj, do sedaj je ta kot znašal 25 stopinj. Poleg tega pa se žaromet še avtomatsko nastavlja glede na pospeševanje in zaviranje po višini za 2 stopinji, kar omogoča še boljši pregled in osvetlitev cestišča. TFT zaslon na armaturni plošči je velikosti 10,25 palca, v popolni HD resoluciji in ga je moč povezati s pametnim telefonom in preko njega upravljati s številnimi funkcijami.

V vožnji K 1600 GT kljub svoji precejšnji teži ostaja okreten motocikel, ki se najraje zadržuje na odprtih cestah z daljšimi zavoji, ki jih premaguje z obilico samozavesti, tako kot se za pravi športno potovalni motocikel spodobi. K 1600 GT je veljal za najboljšega v svojem razredu in je z osvežitvijo postavil lestvico še nekoliko višje ter naziv najboljšega v razredu naredil še težje dosegljivega.

besedilo: Aleš Tomažič, fotografije: Dean Dubokovič