BMW je že pred dobrimi sedmimi leti predstavil svojo vizijo mobilnosti v obliki konceptne študije BMW i8. Takrat je to konceptno vozilo ponujalo vpogled na prve avtomobile serijske proizvodnje z električnim pogonom nove podznamke BMW i. Leta 2014 je vizija postala resničnost, i8 je dejansko zapeljal na ceste, letos pa se mu je pridružil še brat s pomično platneno streho, ki prinaša nov veter v roadsterski segment.

In kot nalašč za letošnje vroče poletje, je tudi v naše uredništvo prišel novi tehnološki biser iz Muenchena. In ker je to zares tehnološki biser in znanilec prihodnosti, smo ga zapeljali v okolje gradu Bistra, kjer domuje Tehniški muzej Slovenije, kjer si je moč ogledati veliko dosežkov, ki so vsak v svojem času naznanjali prihodnost.

 

Teoretično lahko i8 roadster opišemo nekako takole: od 0 do 100 km/h pospeši v 4,6 sekunde, doseže končno hitrost 250 km/h, medtem ko porabi na 100 km 2,1 litra goriva. Priključni hibridni pogon (105 kW elektro in 170 kW bencinski motor) s sistemsko močjo 275 kW omogoča doseg do 53 kilometrov samo v električnem režimu vožnje. Za bolj dinamično vožnjo ali poti izven mesta se vklopi zelo zmogljiv 1,5 litrski bencinski motor. Notranjost sprejme dva potnika. Skratka športen avtomobil za novo generacijo – popoln in emocionalen. V praksi gre podobno. Avtomobil je res emocionalen, atraktiven, vpadljiv in hiter, ni pa to superšportnik, da se razumemo. S prtljago ne gre pretiravati a za to imajo pri BMW-ju druge avtomobile.

i8 roadster se pelje odlično. Bencinski trivaljnik s pomočjo twinpower turbo tehnologije pognja zadnji kolesi medtem ko elektromotor žene prednji. Takšna kombinacija omogoča odlično trakcijo in zares spoštljive zmogljivosti ob zmerni porabi goriva. Seveda obljubljenih tovarniških številk v praksi nismo dosegli niti od blizu, a vseeno lahko trdimo, da je i8 glede na zmogljivosti varčen avtomobil, saj poraba tudi ob precejšnem priganjanju ni presegla 10 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. V primeru, ko smo se vozili na krajše razdalje, brez pretiravanja in s popolnoma napolnjeno baterijo pa je poraba padla pod 5 litrov.

O obliki nima smisla zgubljati besed. Vsake oči imajo svojega malarja, toda dejstvo je, ne glede na to ali vam je avto všeč ali ne, da je i8 roadster pravi magnet. Vesoljska oblika, briljantne aerodinamične rešitve in krilnata vrata vlečejo nase poglede prav vseh mimoidočih.  Če ste se ustrašili, da majhen trivaljnik ne zmore pričarati pravega zvoka ste se zmotili. Prav športno hrumi (sploh v notranjosti zaradi pomoči umetnega zvoka preko zvočnikov), kot bi bilo valjev in prostorninskih centimetrov nad zadnjo osjo precej več.

V notranjosti je vse po BMW-jevsko. Kljub temu, da gre za povsem drugačen avtomobil, kot so ostali BMW-ji, je vsakemu, ki se v avto usede jasno, za katero znamko gre. Prestavna ročica, gumb za upravljanje idrive, osrednji zaslon, obvolanske ročice in ostala stikala ter gumbi so poznani. Sedenje je nizko, kot se za športnike spodobi, vstop v avto pa ne najlažji. Po nekajkratnem usedanju smo prišli do spoznanja, da je najbolje najprej sesti na širok prag, zatem na sedež in šele po tem spraviti noge pod volan. Ko ste enkrat za volanom, ne boste hoteli ven, saj boste tako uživali pa tudi zaradi tega, ker bo kobacanje ven spet zahtevalo nekaj spretnosti. Ob izstopanju ne smete pozabiti, da kljub temu, da se vrata odpirajo navzgor, potrebujete pol metra prostora za ta manever, kolikor se vrata odmaknejo od vozila.

Če smo še pred nekaj leti trdili, da je i8 pred časom, v katerem živimo, lahko danes rečemo, da je prihodnost postala realnost. V BMW-jevih salonih po Sloveniji vam bodo strokovnjaki znali povedati še veliko več o teh čudovitih, ekološko sprejemljivejših avtomobilih, ki pa so žal malce manj sprejemljivi za proračun povprečnega Slovenca. Takšen i8 roadster, kot ga vidite na slikah, stane več kot 180.000 evrov, je pa res, da boste prihranili pri gorivu pa še država vam bo vrnila nekaj tisoč evrov:)

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič