BMW je avtomobilska znamka, ki se še predobro zaveda, da je kupcem njihovih avtomobilov, ki slovijo po najnaprednejši tehnologiji, kvaliteti izdelave ter odličnih voznih lastnostih, pomembno tudi to, da k popolnemu življenju strmijo ne samo pri vožnji avtomobila temveč v vseh svojih življenjskih aktivnostih.

Za vse svoje aktivnosti pa potrebujejo tudi temu primerne avtomobile. Zato je BMW že s prejšno serijo 5 predstavil različico GT, ki jo je odlikovalo udobje v vožnji in vsestranska uporabnost. Nad izgledom so se mnogi pritoževali toda tega bo predstavitvi novega modela zagotovo precej manj. BMW je novinca povzdignil v serijo 6 GT, kar je še dodatno pripomore k dvigovanju imadža.

 

Novi BMW Gran Turismo serije 6 dokazuje, da je združevanje še tako nezdružljivih svetov mogoče in je lahko prav tako zapeljivo, kot že poznane tehnike zapeljevanja. Gran Turismo je v primerjavi s karavanskim ali limuzinskim BMW-jem serije 5 celo daljši. Daljšo pa ima tudi medosno razdaljo, kar ga naredi bolj mogočnega. Gran Tursimo je namenjen temu, da se potniki v drugi vrsti počutijo bolje, imajo več prostora, več ga je tudi v prtljažniku. Lahko bi rekli, da je to neka BMW-jeva interpretacija premium družinskega oziroma poslovnega avtomobila. Gran Turismo bo všeč tistim, ki so jim moderni terenci kot so X1, X3, X6 in X5 previsoki, preveč terenski. Hkrati jim je najverjetneje serija 5 limuzina premalo uporabna, karavanov pa ne marajo.

V notranjosti bosta voznik in sovoznik najprej imela težave pri prepoznavanju modela,  v katerega sta pravkar sedla – gre za tipičnega predstavnika znamke BMW. Minimalna razlika, ki se opazi spredaj,  so minimalno dvignjenimi sedeži, kar omogoča manj športno orientrinanim potnikom sproščeno in nekoliko bolj udobno vožnjo. Možnost nastavljanja dolžine sedala sedeža je več kot dobrodošla in v BMWju tudi pričakovana. V drugi vrsti bo za potnike delo prepoznavanja modela bistveno lažje, saj v primerjavi s karavanom ali limuzino serije 5, ponuja Gran Turismo bistveno več prostora in se lahko kosa že s tistim pri seriji 7. Konec koncev je sprednji del avtomobila povzet po seriji 7 medtem ko je zadnja prema iz serije 5 touring. Namreč v drugi vrsti lahko sedijo do tri odrasle osebe ter zaradi dolge medosne razdalje bolj raztegnejo noge na kakšni daljši poti. Zlaganje naslonjala zadnjih sedežev poveča osnovni, 610 litrski prtljažnik na zavidljivih 1800 litrov. Seveda je na prtljažnih vratih, kot tudi ključu, prisoten gumb za odpiranje in zapiranje le teh.

 

Oblika instrumentne plošče je že poznana iz drugih modelov te znamke. Volanski obroč sede odlično v roko, obvolanski ročici za prestavljanje sta na dosegu prstov. Optično harmonijo so oblikovalci v notranjosti vozila uspeli pripraviti s svojimi značilnimi vodoravnimi poudarki. Sredinska konzola in prosto stoječi sredinski prikazovalnik sta rahlo usmerjena proti vozniku. Na zaslonu se prikazujejo vsi pomembni podatki, navigacija, potovalni računalnik, radio, kot tudi 360 stopinjski kot kamer za lažje parkiranje. Tik pred prestavno ročico je dodan praktični predal za shranjevanje mobilnih telefonov ali dve držali za pijačo. Steklenice za vodo do 1 litra ali druge majhne predmete pa lahko pospravite na voznikovih in sovoznikovih vratih vozila.

Oznaka 630d obljublja veliko in temu je tudi tako. Šest valjni dizelski motor s »twinpower« turbo tehnologijo, 265 konji in 620 Nm navora enakomerno in zavidljivo hitro pospešuje vse do 250 km/h, stotico pa doseže že po šestih sekundah. BMW je poskrbel za vse tipe voznikov in omogočil res odlično upravljanje vozila v štirih načinih – Sport, Comfort, Eco PRO in Adaptive, kjer vozilo s pomočjo kamer prilagaja vzmetenje in odzivnost glede na stanje vozišča. Že poznan osemstopenjski samodejni menjalnik je vreden samih pohval. Prestavljanje je neopazno, hkrati pa izkorišča moč in navor za enakomerno optimalno pospeševanje. Nekaj takega, kar si ljubitelj avtomobilov samo želi.

Večje dimenzije napram seriji 5 niso nobena ovira pri vozni dinamiki. Kljub temu, da je model GT namenjen bolj družinsko orientiranim kupcem, ki se zaradi velikega prtljažnika ne želijo odpovedati užitku v vožnji, je vožnja v pravi užitek. Avtomobil se izvrstno pelje, vse to tudi zaradi štirikolesnega pogona in štirikolesnega krmiljenja. Zračno vzmetenje na obeh premah omogoča, da se višina vozila prilagaja ročno, kar pomeni, da se lahko s pritiskom gumba višina od tal poveča za 20 milimetrov. Lega podvozja pa se lahko tudi zniža za 10 milimetrov, ročno s ponovnim pritiskom gumba ali samodejno z aktiviranjem prej omenjenega načina Sport oziroma pri hitrosti vozila nad 120 km/h.

In še cena. Osnovna cena testne različice znaša slabih 80 tisočakov, z dodatno opremo, ki je bila zares popolna pa se je povzpela na dobrih 120 tisočakov. Ja, za veliko denarja boste dobili skoraj popolna avtomobil.

 

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič