Nova petica ne prinaša oblikovne revolucije. Bolj kot to, stavi na izboljšave pri napredni tehniki, kjer celo prekaša sedmico. Tej se približa tudi glede udobja potnikov in s ceno, s karavanskim zadkom pa jo celo prekaša glede uporabnosti. Šestvaljni dizel je po našem mnenju nuja, xDrive stvar izbire.

Petica ima značilno mesto v avtorjevemu avto slovarju, v opisu katere piše, da gre za udobno poslovno limuzino, ki nudi tudi obilo športnih užitkov. Z novo generacijo so jo glede opreme in voznega udobja še približali sedmici, z napredno tehniko pa slednjo na določenih mestih celo prekaša.

 

Karavanska petica se oblikovno zdi malenkost manj posrečena kot limuzinska različica, vsaj v osnovnih različicah, če je podkrepljena s športnim M paketom pa je izgled takšen kot mora biti. Je pa res, da vas bo M zabela stala zasoljenih 6 tisočakov, kar po našem mnenju ta dodatek postavlja pod velik vprašaj.

Sta pa pohvalno vedno serijska odlična osemstopenjska avtomatika in LED žarometi. Dobra dva tisočaka doplačila za voljno napa usnje in platišča v izmeri 20 palcev, kar priporočamo, saj z njima avto dobi tisti „must have look“. Skupaj z M paketom ste sicer že „zaslužili“ za deset tisočakov dodatne opreme, ampak od tu dalje pridejo v ospredje le še izrecne želje posameznika. Testnik je poleg tega premogel še professional navigacijo, upravljanje z gestami, komfortni sistem dostopa ter soft close funkcijo vrat, asistant plus, night vision in head up projekcijo ter komfortne sedeže z elektrifikacijo in hlajenjem, volan pa je lahko grel voznikove roke. Seveda se tu dodatki še ne končajo in z njimi je cena hitro dosegla in tudi presegla sto tisočico, kar pa je po našem mnenju vseeno preveč (blizu sedmici).

Petica poleg delno avtonomne vožnje in samodejnega parkiranja, ko voznik ni za volanom, kot prvi BMW-jev model ponuja sodelovanje navigacije, radarja in sistema za prepoznavo prometnih znakov, s katerimi vozniku ne samo pomaga voziti po predpisih, ampak tudi prilagaja parametre vozila.

Za premikanje skoraj petmetrskega in 1,9 tone težkega karavana je skrbel znan in čislan trilitrski šestvlajni dizel, ki v novi petici razvija 195 kilovatov in  tovornjaških 620 Nm navora. Ta motor vsekakor veliko bolj priporočamo kot štirivaljnika z oznako 520d, če že ne zaradi zmolgjivosti pa vsekakor zaradi zvoka. Delovanje je namreč veliko bolj mirno, posledično pa nižja raven zvoka, obenem se motor odlično razume s prestavno avtomatiko. Med ovinki se tudi karavanska petica počuti kot doma, četudi je 570 do 1.700 litrski prtljažnik povsem prazen. Trilitrski dizel v kombinaciji z xDrive pogonom petico požene do elektronsko omejenih 250 km/h, stotica na merilniku hitrosti pa za hip izgine že po 5,6 sekunde. Poraba ob tem znaša zmernih 7,5- do 8,5 litrov.

Cena je seveda odraz vsega zgoraj napisanega in se je zaustavila šele pri slabih 110 tisočakih. Tudi s kakšnim dodatkom manj boste z njo enako odlično shajali in se peljali, tako da lahko vseeno računate na ceno pod 100 tisočakov.

besedilo: Miha Pečoler, fotografije: Blaž Kordelič