Pri BMW-ju so v vsej njihovi bogati zgodovini za presenečenje že večkrat poskrbeli, tako v oblikovnem kot tehnološkem pogledu. Brez dvoma smo nad tehnološkim napredkom in s tem presenečenji zagotovo navdušeni prav vsi. Kar zadeva oblikovne posege, pa nikoli ni mogoče zadovoljiti prav vsem okusom, zato nova petica v tem pogledu ne prinaša revolucije v takšnem obsegu kot po tehnološki plati.

 

Nova petica je pravi BMW. Zajetne mere in dolga medosna razdalja že na daleč opozarjajo na izdatno prostorsko nadarjenost. Prednji del agresivno išče tekmece, čudovita stranska linija pa se zaključi v markanten zadek, ki ga bogatita dva zaključka izpušnega sistema, po eden na vsaki strani. Kljub zajetnim meram manevriranje s tem avtomobilom niti malo ni težavno opravilo, niti med brskanjem po mestnih središčih. Ah, kakšna središča, pa še mestna povrhu. Na avtocesti je BMW 5 doma. Tam se bodo voznik in sopotniki počutili daleč najbolje. Prostora je dovolj. Občutek za volanom, na sopotniškem sedežu in v drugi vrsti je skoraj enak tistemu v sedmici. Voznikov delovni prostor je vzorno pregleden, sistem iDrive je vedno bolj preprost za uporabo in tudi na splošno je nova petica avtomobil, v katerem bodo zaradi tovrstne dovršenosti enako uživali potniki in voznik.

 

Na cesti se izkaže predvsem z udobjem in dinamičnim značajem, značilnim za znamko. Oprijema je sicer zelo veliko, mejo zdrsa lahko voznik prekorači brez bojazni, da bo obtičal v jarku. Zaradi nastavljivega podvozja in krmilnega sistema (eco pro, comfort, sport in adaptive – s pomočjo kamer in tipal se podvozje prilagaja razmeram na cestišču) zna biti tudi dinamičen, a nikoli športno trd. Hvalimo odličen osemstopenjski samodejni menjalnik, ki ni navdušil zaradi osmih stopenj, ampak zaradi uglajenega delovanja in po potrebi tudi hipne odzivnosti. Prestavljanje je brezčutno, kar se umirjenemu značaju vozila poda. Dvolitrski dizel s 140 kilovati in največjim navorom 400 njutonmetrov (pri 1750 do 2500 vrtljajih) bi moral zadostovati večini kupcev, toda to ni motor, ki bi si ga sam osebno želel v takšnem avtomobilu, kot je novi BMW serije 5. Res je, da do 100 kilometrov na uro pospeši v 7,6 sekunde, da zmore 232 kilometrov na uro končne hitrosti in da povprečna poraba kljub zajetni masi lahko ostane pod osmimi litri, toda tako dober avtomobil kar kliče po večji moči in navoru. Predvsem pa je treba vedeti, da takšen avtomobil v osnovi stane 57 tisoč evrov, z dodatno opremo (paket M sport, usnjeni udobni sedeži, 20-palčna kolesa individual, steklena panoramska streha, ozvočenje Harman Kardon, paket inovacij, daljinski nadzor parkiranja, prilagodljivi LED-žarometi in še bi lahko naštevali), kot jo je imel testni, pa kar 92 tisoč! In k takšnemu luksuzu po mojem mnenju sodi vsaj trilitrski šestvaljni motor, pa naj si bo v dizelski ali bencinski različici.

Takole pod črto, nad novo petico nimamo pripomb. Dejstvo pa je, da bo marsikaterega kupca odvrnila cena, ampak to je avtomobil, namenjen poslovnežem z debelo denarnico, ki ob visoki ceni ne bodo niti trznili. Verjetno, tako kot mi, menijo, da so udobje, suverenost in prestiž, ponujeni po BMW-jevem receptu, še kako vredni tega denarja.

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič