Na čudovitem Hvaru smo se pred kratkim srečali s kolesarsko ekipo Bahrain Merida, ki se je tam pripravljala na letošnjo sezono. Namen toktarne predstavitve za novinarje je tudi dejstvo, da je McLaren Group (med drugim tudi proizvajalec športnih in dirkalnih avtomobilov) postal 50-odstotni lastnik profesionalne kolesarske ekipe Bahrain Meride, katere člani so med drugimi Slovenci Grega Bole, Borut Božič, Kristijan Koren, Matej Mohorič, Domen Novak, David Per in Luka Pibernik, športni direktor pa je Gorazd Štangelj.
“Tekmovanje, tehnologija in človeške zmogljivosti so bistvo vsega, kar počne McLaren. V kolesarstvu smo že delovali in dolgo časi smo iskali pravega partnerja za dolgoletno sodelovanje,” je povedal vodja marketinga pri McLarnu John Allert.
Šejk Nasser Bin Hamad Al Khalifa, član bahrajnske kraljeve družine, ki bdi nad ekipo, je dodal: “Želimo postati najboljši na svetu. Sodelovanje z McLarnom nam bo dalo znanje in izkušnje, da iz materialov ter atletov izvlečemo najboljše in dosežemo vrh v enem od najbolj garaških športov na svetu.”
Profesionalna kolesarska ekipa Bahrain Merida, ena od osemnajstih na svetu iz najelitnejšega razreda Uci WorldTour, ima močan slovenski pečat. V njej je po podatkih s spletne strani poleg omenjenih tekmovalcev (Grega Bole, Borut Božič, Kristijan Koren, Matej Mohorič, Domen Novak, David Per in Luka Pibernik), športnega direktorja Gorazda Štanglja ter enega od ustanoviteljev moštva Milana Eržena, ki tam deluje že od leta 2013, še šest ljudi. Marjan Koršič je zdravnik, fizioterapevti so Aleš Murn, Rok Novak in Borut Škedelj, Primož Šegina je mehanik, Mateja Kos pa skrbi za odnose z javnostmi.
Kolesarsko mošvo Bahrain Merida Pro Cycling Team je močno povezano s Slovenijo, za kar je zaslužen Milan Eržen. 46-letnik, ki je pri 13. letih začel in pri 31. končal svojo uspešno kolesarsko klubsko in reprezentančno kariero in jo takoj nadaljeval kot športni direktor in trener v novomeškem klubu Adria Mobil. Po uspešnem delu je postal tudi agent nekaterih kolesarjev, pred šestimi leti pa je dobil ponudbo za delo v Bahrainu in nekaj časa kasneje na pobudo šejka Nasser bin Hamad Al Khalifa prevzel vajeti za nastanek World Tour ekipe. Zaželel si je nekoga, ki bo glavni, leaderja, ki naj bi ga pridobili že od samega začetka. Ker je že prej sodeloval z Gorazdom Štangljem in agentom Vincenza Nibalija Alexom Carero, ga je poklical. Vedeli so, da Nibali v takratni ekipi ni bil zadovoljen in so ga povabili k sebi. In Nibali se je tu izredno izkazal, pokazal je svoj karakter, na vrhu svoje kariere je šel v nekaj, kar takrat ni bilo nič, čisto nič. A Nibali se je odločil in ponudbo sprejel.
Mercedes-Benz GLC 220d 4matic
Priljubljenost tako imenovanih SUV vozil je več kot očitna. V ta avtomobilski razred danes posegajo skoraj vsi proizvajalci osebnih vozil in si skušajo odtrgati svoj kos pogače. Nekateri med njimi pa že predstavljajo drugo, tretjo ali četrto generacijo svojega predstavnika.
Mercedes-Benz lahko označimo za starosto v tem razredu. Njihovi avtomobili s štirikolesnim pogonom so se izkazali že marsikje, čeprav jih je, resnici na ljubo, videti več ali manj na urejenih cestah, čeprav jim teren ni tuj, sploh če imamo tu v mislih legendo razreda G. Toda trg je zahteval bolj uglajene, dvignjene avtomobile s štirikolesnim pogonom in zato so nastali novi segmenti. Sprva so bili to veliki avtomobili, nato pa se je povečala želja za manjšimi. Nekje vmes v današnji ponudbi tovrstnih avtomobilov je tudi GLC, s katerim smo se tokrat podali na Hvar, kjer smo bili priča predstavitvi kolesarske ekipe Bahrain Merida, katere 50 odstotni lastnik je postal McLaren, ki pa ima za seboj tudi bogato zgodovino z Mercedes-Benzom. No kar se tiče GLC-ja, je to zelo sodobno zasnovano SUV vozilo narejeno po meri Evropejcev, kljub letom deluje prepričljivo in samozavestno. Dizelski pogonski agregat, ki je poganjal testno različico je znani 2,2 litrski, zmore 125 kW oziroma 170 konjev. V sodelovanju z 9 stopenjskim samodejnim menjalnikom, je povsem dovolj zmogljiv za zmerno dinamično vožnjo, tisi malce bolj zahtevni pa imate na voljo široko paleto bolj zmogljivih motorjev. Ker pa imamo prebivalci Evrope večino cest asfaltiranih, je temu primerno zasnovano tudi podvozje ter celotni pogonski sklop. Pri podvozju gre za kompromis med udobjem na odprtih cestah in pa uporabnostjo na brezpotjih. Udobje pri hitri vožnji po avtocestah je skoraj primerljivo z udobjem v osebnih avtomobilih, na terenu pa je blaženje udarcev še vedno zelo znosno.
Notranjost GLC-ja odlikuje kvaliteta izdelave in uporabljeni materiali na visokem nivoju. Položaj sedenja in pa nastavitev volanskega obroča bosta ustrezala tako višje raslim kot manjšim voznikom. Prostora na zadnji klopi je kljub terenski zasnovi dovolj.
Vožnja v tem prestižnem SUV-u je udobna tako na asfaltnih podlagah kot na terenu. Pri hitrejši vožnji skozi zavoje po zaslugi odličnega vzmetenja ne prihaja do pretiranih nagibov karoserije. Na terenu pa zmogljivosti omejujejo zgolj bolj cesti namenjene pnevmatike. Mercedes-Benz GLC s svojo pojavo in s svojimi zmogljivostmi z lahkoto zadovolji evropski okus po pustolovščinah, saj se odlično obnese pri prevozu na delovno mesto, kot pri skoku na obalo ali bližnje smučišče.