Audi se je že dolgo nazaj pridružil boju za prestol v razredu poslovnih limuzin. S svojimi izdelki je bil ves čas resen konkurent in nič ne kaže, da misli v tem boju popustiti temveč prav nasprotno, kar dokazuje tudi pravkar prenovljeni A8. Novi A8 ostaja v formi in je bolje kot kadarkoli pripravljen, da se izkaže kot odličen poslovni avtomobil. Oblikovno sledi hišnemu slogu in z bolj ostrimi potezami poudarja športni karakter. Zaradi izdatne uporabe aluminija je lažji od tekmecev. Velikost ter teža pa odločilno vplivata na vozne lastnosti. A8 je udobna limuzina, ki pa ji lahko spremenimo značaj, saj je opremljen je z nastavljivim zračnim vzmetenjem. Vožnja z A8 je v veselje, še posebej, če je mehanika takšna kot v našem primeru.

Volanski mehanizem je natančen in neposreden, zavore vračajo dober občutek na pedalu ter se pri kratkosti zavornih poti ne ozirajo na število zaporednih pritiskov na stopalko. Pedala so skoraj idealno postavljena, osem stopenjski menjalnik S tronic je odličen. Pojdimo dalje: podvozje je tudi odlično, saj se zdi, kot da je konec večnega iskanja kompromisa. Nadležne udarne jame mehko blaži, na dolgih valovih se ne ziblje, v ovinku pa se ne nagiba. Ker je nekje v štiri kroge ujeta tudi športnost, se podvozje ne brani hitre vožnje. Na ravnini je 200 kilometrov na uro šele začetek, ovinke pa pelje popolnoma z lahkoto. Na dobri podlagi, ne glede na štirikolesni pogon, A8 sili z nosom navzven, bolj pa ko bo podlaga slaba, bolj bo quattro prihajal do izraza in se smejal do razumne mere.

Tisto, kar je v tem audiju nekaj boljšega, je prav gotovo motor, kot smo že omenili v uvodu. Gre za trilitrski dizelski šestvaljnik oblike V, ki mu pri dihanju pomaga turbinski polnilnik. Največja moč znaša zglednih 286 »konjev«, navora pa je za 600 njutonmetrov v širokem območju med 1750 in 3250 vrtljaji. Vse to omogoča odlične pospeške in veliko končno hitrost, ki pa je žal po »nemško« omejena na 250 km/h.

Kaj poreče družina? Je zadovoljna zaradi prostora? Je zadovoljna z udobjem in materiali v notranjosti? Klimatizacija je takšna, da človek nanjo sploh pozabi, ker pač nima pripomb. Odlični materiali, odlična izdelava ter bogata oprema naredijo ta avtomobil zelo prestižen. V notranjosti največ pozornosti zbuja multimedijski sistem, ki združuje večino tega kar v tem avtomobilu lahko nastavljamo. Pohvaliti pa je potrebno še prednja sedeža ki sta izredno udobna in nudita dovolj bočnega oprijema tudi za hitrejšo vožnjo.

Spet se je izkazalo, da je A8 dovršen avtomobil. Radi smo imeli že predhodnika, novi pa nas je spet popolnoma očaral. Odličen avtomobil, ki pa zaradi vsega, kar nudi, pač ni poceni.

Besedilo: Aleš Tomažič

Fotografije: Dean Dubokovič in Blaž Kordelič