BMW iX3 je eden izmed argumentov, ki naj bi govoril v prid okoljevarstveni usmerjenosti bavarske znamke. Vem, napisano je težko razumeti in težko tudi dojeti, saj osnova namreč ni nič kaj ekološko naravnana in vedno znova se sprašujemo, čemu proizvajalci razvijajo tako velike in težke električne avtomobile.

A nič zato, iX3 obstaja in je v resnici zelo dober električni avtomobil. Deluje športno in dinamično in jasno je, da vozne lastnosti iX3 s terenskimi vozili, razen nekoliko višje oddaljenosti od tal, nimajo veliko skupnega. Tako kot zunaj, je tudi znotraj uporabnost v službi športnosti. Slednjo iX3 odlično združuje tudi s prestižem in udobjem. Potniški prostor razvaja z odličnimi sedeži in ergonomsko popolnostjo. Sicer pa se delovno okolje voznika v primerjavi z običajnim X3 ne razlikuje kaj dosti. Pod pokrovom motorja delo opravlja na novo zasnovan elektromotor BMW eDrive pete generacije, ki proizvede največjo moč 210 kW/286 KM in 400 Nm največjega navora. Od 0 do 100 km/h pospeši v 6,8 sekunde, njegova največja hitrost pa je elektronsko omejena na 180 km/h. In praksa? Podatek o pospeških nedvomno drži. iX3 se pošteno zgane ne glede na to pri kolikšni hitrosti voznik pohodi stopalko za plin. Obseg uporabe različnih stopenj rekuperacije omogoča izbiro med zelo očitnim občutkom vožnje z enim pedalom z obsežno rekuperacijo energije med zaviranjem v položaju izbirne ročice B ter prilagodljivo rekuperacijo, vključno s funkcijo jadranja v položaju vožnje D. Stopnjo rekuperacije je mogoče prilagajati v treh fazah. Prilagodljiva rekuperacija izboljšuje udobje vožnje in učinkovitost s prilagajanjem regeneracije zavorne energije in funkcije jadranja neposrednim voznim razmeram. Prenos moči na zadnji kolesi prinaša klasično vozno izkušnjo BMW. Ob zmerni vožnji in s tem razmeroma majhni porabi električne energije omogoča potovanja tja do 400 kilometrov, ob malce bolj dinamični vožnji pa približno 300 kilometrov. Prilagodljivo podvozje (standardna oprema) optimizira športno odzivnost in udobje. Polnjenje na hitrih polnilnicah je v teoriji pri iX3 možno do 150 kW, baterija pa zmore spraviti 80 kWh električne energije, od česa znaša uporabna vrednost 74 kWh.

V tehnološko dovršenost izdelka seveda ne dvomimo. To ima znamka v malem prstu. Sprašujemo pa se ali ne bi bilo bolje, če bi elektriko prepustili za pogon manjših, lažjih in bolj aerodinamičnih vozil, ki jih seveda ponuja tudi BMW. Toda želje kupcev so različne, svet je velik in zagotovo BMW iX3 ne bo redek tudi na naših cestah.

besedilo: Blaž Kordelič, fotografije: Blaž Kordelič in BMW