Avtomobilski svet postavlja visoka merila. Tudi pri avtomobilih. Že nekaj časa ni več dovolj le to, da so najprestižnejši avtomobili znamk premium le nabiti s »konji«, vse pomembnejši je tudi eko imidž. Hibridne različice, poleg zelo zmogljivih bencinskih, navadno predstavljajo vrh ponudbe, športni naboj tudi najbolj vozniških znamk pa počasi popušča.

Kljub temu najmočnejši volvo XC90 ostaja suveren. Ampak da znaš biti tudi »zelen«, je še pomembneje, tudi če del hibridnega pogonskega sklopa predstavlja na prvi pogled zelo potratni, turbobencinski štirivaljnik s 320 »konji«. Pomaga mu 65-kilovatni električni motor in tak sklop (407 »konjev«) ekološko najbolj ozaveščenega XC90 do stotice požene v le 5,6 sekunde.
Tovarna se hvali z 2,1-litrsko porabo in le 49 grami ogljikovega dioksida na kilometer. To je podatek, ki ga je v praksi pravzaprav nemogoče doseči, saj v optimalnih pogojih na elektriko lahko prevozite do 40 kilometrov, nato pa vam mora pomagati bencinski motor, ki pa ne porabi prav malo. Testno povprečje je bilo blizu 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov, vendar je to glede na težo, velikost, zmogljivosti in nezadržan vozniški slog še zmeraj nepričakovano nizko število. Hvalimo tudi delovanje pogonskega sklopa, predvsem pa sodelovanje z izvrstnim, 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki svoje delo opravlja popolnoma nezaznavno, v skladu z gosposkim značajem velikega volva.

Ambient je odličen. Zaradi izredne kakovosti, občutka premium in vrhunske ergonomije, značilne za znamko. Še kombinacija usnjenega oblazinjenja z alkantaro, aluminijastimi in karbonskimi vložki na armaturni plošči, vratih in sredinski konzoli se nam je zdela športno elegantna in posrečena. Položaj za volanom je zlahka nastavljiv ne glede na višino voznika, udobje pa je na zelo visoki ravni. Prestižno sliko so lepo dopolnjevali štiripodročna klimatska naprava, ogrevani sedeži zadaj, odlično ozvočenje Bowers & Wilkins in številni drugi tehnološko napredni dodatki.
Vozne lastnosti je, kot je značilno za XC90, zaznamovalo prilagodljivo podvozje, dodatek brez katerega si sodobnega SUV-a, ki navadno kljub razmeroma čvrstim nastavitvam prepričajo tudi z visoko stopnjo udobja, ne moremo predstavljati.
Po značaju je volvo XC90 potovalnik. Hibridni pogonski sklop pa mu, že tako polnemu presežnikov, povezanih z udobjem, kakovostjo in tehnično vzorno osnovo, tako kot številnim najožjim tekmecem, doda zeleno noto. In prav zato smo ga fotografirali v Eko resortu pod Veliko planino, kamor na prvi pogled velik moder terenec ne sodi. Toda kljub vsej svoji moči, teži in velikosti zna biti zelo ekološki.