Najnovejši izdelek renomiranega angleškega proizvajalca je dokaz, kakšen je lahko končni produkt, če daš oblikovalcem povsem prosto pot. Velar je namreč prava paša za oči, kljub zajetnim meram pa ne deluje težko in okorno, v vožnji pa se izkaže za izredno udobnega in presenetljivo športnega.

 

Velar za znamko pomeni nov model v paleti, ki se umešča med range roverja in njegovo sport različico, oba pa prekaša tako po izgledu, kot posledično stasu. Velar namreč prinaša presenetljivo futuristično zunanjo podobo, ki se je ne bi branil tudi kakšen t model Elona Muska, presenečenja pa se kar vrstijo.

Prvo opazimo že ob mirujočem zaklenjenem vozilu, kjer velar nima klasičnih – vidnih kljuk. Ta se ob zaklepanju pogreznejo v karoserijo in čeprav to ne predstavlja absolutne novosti v avtomobilski industriji pa vsekakor predstavlja edinstvenost med SUV-ji. To karoserijo naredi zelo tekočo, skupaj z izredno moderno oblikovanimi svetili in masko pa deluje nastopaško kot le kaj. Temu trendu sledi tudi bok vozila z bočnimi stekli v stilu strešnih lin srednjeveških gradov, zadek pa prinaša prav tako agresivni zaključek v velikima izpušnima trapezoma in pod velik strešni spojler skritim zadnjim brisalcem. Pri zunanjosti velja izpostaviti še LED luči z laserskimi pomagali pri dolgih lučeh in 22 palčna platišča.
Kabina zunanjim potezam sledi do potankosti, saj osrednjo vlogo predstavljajo trije zasloni, na katerih se izrisujejo vsi podatki, potrebni in zaželjeni s strani potnikov. Osrednji na armaturki premore tudi nastavitev naklona za kar najboljšo perspektivo in uporabniško izkušnjo. Pred voznikom so seveda v celoti digitalni merilniki, še višje pa napredna barvna projekcija z izredno bogatim bogatim naborom informacij. Voznik za prestavljanje uporablja značilen jaguarjev vrtljivi gumb, ki ga uporabniki ali ljubijo ali ne marajo. Ima pa prikladne prestavne ročice za volanskim obročem samosvojega izgleda in bogato informativnostjo glede dogajanja pod kolesi.
 

Se pa velar kljub 4,8 dolžinskim ter dvem širinskim metrom obnaša kot manjše in kar je še pomembneje, kot občutno lažje vozilo. To je bilo poleg oblike namreč eno glavnih vodil razvojnikov, narediti futurističnega, a okretnega in poskočnega SUV-ja. Udobju in terenskim lastnostnim v prid so opremsko najbolje založenim različicam namenili še nastavljivo zračno vzmetenje, ki v najvišji postavitvi prinaša impresivni 25 cm odmik od tal. Skupaj z zmogljivim trilitrskim dizlom, osemstopenjsko avtomatiko in nenazadnje štirikolesnim pogonom s številnimi voznimi program pa je velar izredno dober plezalec, ki ga velikokrat ustavijo gume ali ograja med parcelami.

Trilitrski biturbo dizel razvije 221 kW (ali okroglih 300 KM) ter tovornjaških 700 Nm navora, s čimer velarja požene do končnih 241 km/h in prve stotice v športno kupejevskih 6,5 sekunde. So pa razvojniki s prihranki pri teži uspeli ukrotiti tudi porabo, ki se nam je z 9 do 10-imi litri zdela več kot primerna.

Cena zgoraj napisanemu primerno seveda ni in ne more biti nizka, v primeru različice R-dynamic pa se cene pričnejo pri 104 tisočakih, v testnem primeru pa se je zaustavila pri slabih 124 tisoč evrih. Glede na videno in voženo ter tudi občuteno (udobje, oprema, tehnika) pa se tudi ta cena zdi kot prava kupčija. V nobenem velikem SUV-ju za toliko denarja ne boste namreč niti približno toliko opaženi kot v velarju. To pa v tem segmentu tudi nekaj (beri: veliko) šteje.

besedilo: Miha Pečoler, fotografije: Dean Dubokovič in Žiga Intihar