Priljubljenost cestnih terencev je več kot očitna. V ta avtomobilski razred posegajo skoraj vsi pomembnejši proizvajalci osebnih vozil, ki si poskušajo odtrgati svoj kos pogače. Range Rover pa je stopil še korak naprej. Iz priljubljenega modela evoque so naredili različico s pomično platneno streho, ki predstavlja nekaj posebnega in edinstvenega v avtomobilskem svetu.

Land Roverja in s tem tudi Range Roverja lahko označimo za starosti med terenskimi vozili. Njihovi avtomobili s štirikolesnim pogonom so se izkazali že marsikje. Odlične uvrstitve na najzahtevnejših vztrajnostnih relijih samo potrjujejo kakovost teh vozil. Pravi preizkuševalci pa so navadni smrtniki, ki vsakodnevno mučijo te trpežne avtomobile po najbolj odročnih predelih našega planeta; zanje mora biti avto predvsem trpežen in zanesljiv.

 

Sodoben svet pa ima nekoliko drugačne zahteve in poglede na osebna prevozna sredstva. Zato so pri Range Roverju naredili evoqua. Ta je zelo sodobno zasnovano vozilo SUV, narejeno po meri Evropejcev. Pri prenovljeni različici so še nekoliko izboljšali njegov videz, saj zdaj deluje veliko bolj prepričljivo in samozavestno, še posebej, če je govora o kabrioletski različici.

Notranjost odlikujejo kakovost izdelave in uporabljeni materiali na najvišji ravni. Položaj sedenja in nastavitev volanskega obroča bosta ustrezala tako višje- kot nižjeraslim voznikom. Prostora na zadnji klopi seveda ni veliko, saj moramo vedeti, da se za zadnjima sedežema skriva prostor, kamor se zloži električno pomična platnena streha s steklenim zadnjim oknom. Zgodba pa se ponovi tudi v prtljažnem prostoru, saj je ta namenjen najnujnejši prtljagi.

Pod pokrovom motorja se skriva dizelski pogonski agregat z 2,2 litra prostornine in 180 »konji«, ki premore dovolj moči in navora, da je evoque convertible živahen in poskočen avtomobil. K udobju pripomore odličen osemstopenjski samodejni menjalnik. Ker pa imamo prebivalci urbanih mest večino cest asfaltiranih, sta temu primerno zasnovana tudi podvozje in pogonski sklop. Pri podvozju gre za kompromis med udobjem na odprtih cestah in uporabnostjo na brezpotjih. Udobje pri hitri vožnji po avtocestah je skoraj primerljivo z udobjem v osebnih avtomobilih, medtem ko je na terenu blaženje udarcev še vedno zelo znosno.

Evoque convertible ima, kot se za pravega Land Roverja spodobi, stalni štirikolesni pogon. Da je manevriranje v vseh okoliščinah vožnje in pri vseh hitrostih kar najbolj varno, poskrbijo najsodobnejši varnostni dodatki. Pri spustih po strmih spolzkih terenih je zelo v pomoč sistem HDC, ki so ga razvili Landroverjevi inženirji in s katerim se postavljajo tudi drugi predstavniki te znamke. Za vse, ki so odločeni, da si bodo s tem kabrioletom upali več, pa so na voljo še sistem Terrain Response s štirimi vnaprej določenimi programi (osnovni program, trava/prod/sneg, blato/kolovoz in pesek), ki vplivajo na prenos moči, elektronska pomagala, delovanje motorne elektronike ter odzivanje pedala za plin. In ta tudi v resnici deluje.

Vožnja v evoque kabrioletu je udobna tako na asfaltnih podlagah kot terenu. Pri hitrejši vožnji skozi zavoje po zaslugi odličnega vzmetenja ne prihaja do pretiranih nagibov karoserije. Na terenu pa zmogljivosti omejujejo samo bolj cesti namenjene pnevmatike. Vsekakor menim, da je ta avtomobil predvsem namenjen postavljanju, čeprav je lahko tudi uporaben.

besedilo: Blaž Kordelič, fotografije: Gregor Dinghauser in Blaž Kordelič