Podjetje Porsche je navdih za boxter našlo v samih začetkih svojega lastnega obstoja, ko je avtomobile še razvijal ustanovitelj, g. Ferdinad Porsche in strmel k razvoju lahkih, odlično vodljivih in zmogljivih vozil in sicer v slavnem spyder 550, ki je ob svojem nastanku leta 1953 prevzel dominanco na dirkališčih po vsem svetu.
Boxter se nam tokrat predstavlja že v četrti generaciji, ki je na trg prišla leta 2016 in se od tretje razlikuje predvsem po tem da se je prilagodila novim okoljskim standardom in posledično zaradi tega v osnovni verziji izgubila šestvaljni atmosferski bokserski pogonski agregat, ki ga je nadomestil bokserski štirivaljnik podprt s turbinskim polnilnikom. Le-ta iz 1.988 ccm delovne prostornine razvije 220 kW (300 KM) ter 380 Nm navora. Moč se iz sredinsko nameščenega motorja do zadnjega kolesnega para lahko prenaša preko šest stopenjskega ročnega ali pa sedem stopenjskega avtomatskega menjalnika z dvojno sklopko, ki ga pri Porscheju poznajo pod oznako PDK. Testni avtomobil je imel slednjega, nad katerim smo bili navdušeni, saj deluje zares odlično. Menjava prestavnih razmerji poteka hitro in brez izgube vlečne sile. Avtomatski menjalnik omogoča še dodatno varčevanje z gorivom saj v določenih voznih situacijah vklopi funkcijo tako imenovanega jadranja, pri kateri se izključi povezava med motorjem in menjalnikom. Podvozje je v celoti izdelano iz aluminija in je z novim bolj neposrednim ter dodelanim volanskim mehanizmom podrejeno čim boljšim voznim lastnostim v zavojih, ki so naravnost odlične in so kos vsakemu športnemu izzivu ter moči pogonskega agregata. Testni avtomobil je opremljen še s sistemom PASM, ki nadzoruje delovanje blažilnikov in skrbi za maksimalni oprijem pnevmatik s cestiščem, poleg tega pa je avtomobil še za 10 mm bližje k tlom. Za zaviranje so zadolženi ogromni zavorni koluti, prednja merita kar 330 mm zadnja pa 299 mm, ki svoje delo opravljajo več kot odlično in ne popuščajo niti pri ekstremni vožnji po zaprti cesti. Testni avtomobil je opremljen še z eno poslastico poimenovano Sport Chrono Paket, ki vključuje tri glavne funkcije. Prva je tako imenovani Launch Control, ki skrbi za optimalen start z mesta. Druga je optimalno delovanje PDK menjalnika, ki skrbi za kar najhitrejše ter najprimernejše menjavanje prestav, kar je uporabno predvsem pri hitri vožnji na dirkališču. Tretja funkcija pa je poimenovana SPORT Response, ki je prvič predstavljena prav v boxterju 718 in skrbi za maksimalno sproščanje moči iz motorja in menjalnika, a je le ta omejena na približno 20 sekund.
Notranjost boxterja nas je navdušila z odličnimi materiali in izrazito športnim sedenjem v odličnem sedežu, v katerem smo si tudi tisti malce višji lahko optimalno nastavili položaj za vožnjo. Pohvaliti moramo tudi mehanizem odpiranja strehe, saj le ta deluje odlično in poteka električno ter ga je moč opraviti pri tudi počasni vožnji. Sama vožnja je čisti užitek in približa športne občutke v največji možni meri, naj gre za vožnjo z veliko hitrostjo po dirkališču ali pa le hitrejšo vožnjo po odprti ovinkasti cesti. Poseben občutek je tudi pri počasni vožnji s spuščeno streho, kjer je vetrne zaščite povsem dovolj da prepih ni moteč.
Pri Porscheju so mojstri zmešnjave, kljub temu, da so odličen šestvaljnik, ki je bil znan po svojem čudovitem zvoku in odličnem navoru zamenjali s štirivaljnikom, ki je v primerjavi s predhodnikom izgubil ves svoj čar, je boxter 718 še vedno neverjetno hiter in visoko zmogljiv avtomobil z voznimi lastnostmi, primerljivimi z najboljšimi roadsterji na svetu, za kar poskrbi odlična šasija, vrhunsko podvozje, sredinsko nameščen zmogljiv pogonski agregat, napreden menjalnik ter odlične zavore. Vendar puristi te genialnosti nemškim inženirjem ne bodo nikoli priznali, saj za prave ljubitelje znamke iz Stuttgarta obstaja le pogonski agregat v obliki šestvaljnega bokserja. Za te pa imajo pri Porscheju rešitev v obliki 718 Spyder.
besedilo: Aleš Tomažič, fotografije: Blaž Kordelič