Opel je s predstavitvijo nove insignie dokazal, da ima dovolj poguma tudi pri oblikovanju svoje zastavonoše. S predstavitvijo nove generacije je jasno pokazal, da se namerava postaviti ob bok drugim, prestižnejšim nemškim proizvajalcem avtomobilov.

Insignia je zelo dinamično oblikovan avtomobil, ki je ob svoji predstavitvi požel veliko ovacij in občudovanj. Hitro se je pokazalo, da se je Oplu splačalo narediti korak naprej pri oblikovanju svoje admiralske ladje. Avtomobilska industrija pa ne spi, česar se pri Oplu več kot zavedajo, zato je v insignii na voljo pestra ponudba pogonskih agregatov in ravni opreme. Mi smo preizkusili močnejšo različico 1,5 litrskega bencinskega motorja s 165 »konji« in tako rekoč popolno opremo, osnovno ceno vozila iz slabih 25 povzdigne na dobrih 35 tisočakov. Pogonski agregat kot že rečeno razvije 122 kilovatov pri 5.600 vrtljajih na minuto ter 250 Nm navora med dva tisoč in štiri tisoč petsto vrtljaji na minuto. V kombinaciji z odlično preračunanim šeststopenjskim menjalnikom to zadostuje za pospešek od nič do sto kilometrov na uro v 8,9 sekunde in največjo končno hitrost 222 kilometrov na uro ob povprečni porabi med sedem in osem litri goriva na sto kilometrov. Vožnja s tem pogonskim agregatom v nosu insignie je užitek, saj se motor odlično ujema z dinamičnim podvozjem. Moči in navora nikoli ne manjka pa naj bo to ob prehitevanjih počasnejših vozil na magistralnih cestah ali pri doseganju visokih potovalnih povprečij na avtocestah. Pospeševanja z mesta so enakomerna, zato ni čutiti nikakršne tako imenovane turbo luknje.

 

Kar se tiče notranjosti trdimo, da je bil tudi tu narejen velik korak naprej, saj so sredinsko konzolo, za novodobne Ople značilno, prečistili, osrednjo vlogo pa zaupali velikemu zaslonu, ki ima vsaj še malce samosvoj uporabniški vmesnik. Zato smo mi pogrešali kakšen vrtljivi gumb za prestavno orčico, čeprav je tistih nekaj stikal neposredno pod zaslonom všečno uporabnih. Glede prostornosti je insignija še vedno pojem v segmentu, še posebej v drugi sedežni vrsti in prtljažniku, kjer vam, če absolutno ne preferirate karavanske različice, toplo priporočamo grand sporta. Peta vrata so namreč odlična alternativa prej omenjeni, saj bolje izgleda, je krajša, cenejša in podobno uporabna. Prtljažnik z osnovnimi 490 litri, sicer ne predstavlja nič dih jemajočega, je pa skoraj pol drugi kubik velik povečan prtljažnik povsem družinsko uporaben. Pohvalno pa, ko ga odprete pred vami zazeva ogromna odprtina.

Testnemu avtu ne moremo očitati prav ničesar (prej nasprotno) glede udobja. Potnike je namreč razvajalo voljno windsor usnje, ki izgleda odlično, prednja potnika pa dodatno še odlična AGR sedeža z elektrifikacijo, gretjem in hlajenjem, voznikov pa tudi z masažo in spominsko funkcijo. Merilniki še vedno niso v celoti digitalni, je pa pred njim z informacijami bogato založena head-up projekcija, pohvalno v večih barvah.

Zaradi vsega naštetega se nova insignia s tem motorjem in takšno opremo lahko primerja s tekmeci, se jim postavlja po robu in jih v marsičem celo prehiteva.

Besedilo in fotografije: Miha Pečoler