Že kar nekaj časa se ponavljamo in vedno znova ugotavljamo, da so tako imenovani pick upi vedno bolj podobni vozilom SUV. To ponavljanje pa se ne bo kar tako končalo, saj z vsako novo generacijo meja med njimi počasi izginja.

Pred leti so pick upi začeli dohitevati vozila SUV po udobju in kakovosti uporabljenih materialov v notranjosti kabine, zdaj pa vse to nadgrajujejo še s prostornostjo kabine, voznimi lastnostmi in dodatno opremo vozila, ki v marsičem presega tisto v avtomobilih srednjega razreda. Tokrat smo preizkusili in ob bok postavili dva predstavnika, ki imata bogato zgodovino in odlične predigre – toyoto hilux in nissana navaro, nova modela in zadnja predstavnika svoje vrste.

Toyota hilux je v primerjavi s svojo predhodnico občutno napredovala pri voznih lastnostih, kljub temu da je obdržala listnate vzmeti na zadnji premi. Vozniško je veliko bolj podobna vozilom SUV, saj so Japonci za evropski trg pripravili trše podvozje, ki bolj ustreza okusu evropskega voznika. Posebno pozornost so namenili volanskemu obroču, ki je zdaj bolj neposreden in s tem vozniku daje bolj jasna sporočila s cestišča. Nov in za zdaj edini dizelski pogonski agregat je 2,4-litrski, ki je zmožen razviti 110 kilovatov moči in 400 njutonmetrov navora, ki pa s praznim vozilom nima veliko dela. Zgodba se malenkost spremni, ko vozilo obremenimo s 1.022 kilogrami tovora, kolikor jih sprejme tovorni prostor, ali pa za vozilo pripnemo 3.200 kilogramov težko prikolico. Takrat bi si želeli močnejši pogonski agregat.

 

Testni nas je zadovoljil s porabo goriva, ki je na našem preizkusu znašala dobrih devet litrov na sto prevoženih kilometrov. Kljub spogledovanju z voznimi lastnostmi vozila SUV pa je hilux še vedno odličen na terenu. V osnovi je to vozilo s pogonom na zadnji kolesni par, ki pa mu lahko z vrtljivim gumbom na armaturni plošči v pomoč vključimo še prednji kolesi, če pa še to ne zadostuje, imamo na voljo reduktor. Pri vožnji po terenu je opremljen še z odličnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, kar ga na terenu dela neustavljivega. Tako dobro kot na terenu pa se obnese tudi pri vožnji po avtocestah, kjer ponuja udobje, ki je primerljivo z osebnimi vozili.

Testni hilux pa je opremljen z višjo stopnjo opreme, poimenovano Executive, kar pomeni, da voznika in potnike razvaja z usnjeno notranjostjo, samodejno klimatsko napravo, električnim pomičnim voznikovim sedežem, ogrevanima prednjima sedežema, park senzorji spredaj in zadaj, 18-palčnimi liti platišči, sistemom za pomoč pri spustu DAC ter dodatnim paketom opreme Invincible, kar prinese še kromirani cevni okvir na tovornem prostoru, zaščitno oblogo tovornega prostora ter rolo tovornega prostora.

Nissan navara tako kot toyota na našem trgu v različici s štirikolesnim pogonom obstaja le z enim dizelskim pogonskim agregatom, in sicer 2,3-litrskim, ki razvije 140 kilovatov in 450 njutonmetrov navora, ter je opremljen z dvema turbinskima polnilnikoma. Za razliko od toyote lahko navara za seboj vleče težjo, in sicer 3.500-kilogramsko prikolico. Glavna razlika med toyoto in navaro pa je v zadnji premi, saj so se pri Nissanu v korist boljšim voznim lastnostim na cesti odpovedali za ta razred uveljavljenim listnatim vzmetem in jih nadomestili z bolj avtomobilsko različico celotne zadnje preme z vpetjem koles multi-link, kar pripomore k temu, da se navara predvsem na asfaltu obnaša veliko bolje, kot se je njena prejšnja generacija. Pogonski sklop predvsem ponuja pogon na zadnji kolesi, ki pa se ga tako kot pri toyoti z vrtljivim stikalom na armaturni plošči spremeni v štirikolesnega. Navara ponuja še zaporo razdelilnika pogona in elektronsko zaporo zadnjega diferenciala.

V potniški kabini ni pomembnih razlik s toyoto. Udobje je na visoki ravni, uporabljeni materiali so zelo kakovostni, pri opremi pa preseneti, saj ponuja skoraj vse, kar najdemo v premium vozilih SUV.

V vožnji se obnaša podobno, teren je ne ustavi, avtocestno udobje je na visoki ravni, le mestna okretnost je tisto, kar zna povzročati težave, ampak tu jima ne moremo zameriti ničesar, saj mesto ni njuno osnovno okolje.

Sklenemo lahko, da sta si avtomobila neverjetno podobna, zato bodo pri odločitvi za nakup najbolj odločilna prav čustva. Oba pa sta čistokrvna delovna stroja, ki hočeta zadovoljiti tudi bolj razvajeno in dinamično družino.

besedilo: Aleš Tomažič, fotografije: Blaž Kordelič