Samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo Mercedes-Benz vstopil v segment poltovornjačkov oz kot se lepše sliši »pick up-ov«. To so storili v sodelovanju z Nissanom, saj so si za osnovo sposodili njihovo navaro, ki so jo seveda z nemško natančnostjo oplemenitili tako, da si na nosu zasluži tak znak, kot je trikraka zvezda.

Že kar nekaj časa je jasno, da so tako imenovani pick upi vedno bolj podobni SUV vozilom, saj z vsako novo generacijo meja med njimi počasi zgineva, to pa je toliko bolj opazno pri novem mercedesu. Pred leti so pick upi začeli dohitevati SUV vozila po udobju in kvaliteti uporabljenih materialov v notranjosti kabine, sedaj pa se vse to nadgrajuje še s prostornostjo kabine, voznimi lastnostmi in dodatno opremo vozila, k v marsičem presega tisto v avtomobilih srednjega razreda.

 

Kot rečeno je X vozniško mnogo bolj podoben SUV vozilom. Posebno pozornost so namenili volanskemu mehanizmu, ki je dovolj neposreden in s tem vozniku daje bolj jasna sporočila s cestišča. V različici s štirikolesnim in 2,3 dizelskim pogonskim agregatom razvije 140kW in 450Nm navora, za seboj pa lahko vleče 3.500 kg težko prikolico, pohvalno. X zadovolji tudi s porabo goriva, ki je na našem preizkusu znašala dobrih devet litrov na sto prevoženih kilometrov. Kljub spogledovanju z voznimi lastnostmi SUV vozila pa je X še vedno odličen na terenu. V osnovi je to vozilo z pogonom na zadnji kolesni par, ki pa mu lahko z vrtljivim gumbom na armaturni plošči v pomoč vključimo še prednji kolesi, če pa še to ne zadostuje pa je na voljo še reduktor, ponuja pa še zaporo razdelilnika pogona ter elektronsko zaporo zadnjega diferenciala.

 

V pomoč pri vožnji po terenu pa je opremljen še z odličnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Vse to pa ga na terenu dela praktično neustavljivega. Tako dobro kot na terenu, se obnese tudi pri vožnji po avtocestah, kjer ponuja udobje primerljivo z osebnimi vozili. Ta zasluga gre zadnji premi, saj so se pri Nissanu in posledično pri Mercedesu v prid boljšim voznim lastnostim na cesti odpovedali za ta razred uveljavljenim listnatim vzmetem in jih nadomestili z bolj avtomobilsko različico celotne zadnje preme z vpetjem koles mult-link, kar pripomore k temu da se X predvsem na asfaltu obnaša mnogo bolje, kot konkurenti. V potniški kabini je raven udobja na visokem nivoju, uporabljeni materiali so zelo kvalitetni pri opremi pa preseneti skoraj vse, kar najdemo v premium SUV vozilih. Seveda vse to za zajeten kup denarja, saj je samo dodatna oprema v testnem X-u vredna okoli 20.000 evrov. Tako bo kupec za takšnega X-a odštel dobrih 60 tisočakov, za kar bo dobil dober poltovornjaček z zvezdo na nosu, ampak tudi to šteje!

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič