Popolnoma na novo zasnovan Mazdin kompaktni športni terenček CX-5 je ob predstavitvi leta 2012 navdušil z videzom, voznimi lastnostmi in prostornim prtljažnikom. Ker čas beži, je bilo treba Mazdino uspešnico pomladiti, kar je tej lepotici prineslo veliko novih argumentov za nakup.
Trdni temelji so v segmentu, kjer je konkurenca velika, zelo pomembni. CX-5 je pravzaprav nadomestek za nekoliko večjega CX-7, s katerim je Mazda uspešno prebila led v zahtevnem segmentu. Mazdina vozila s privlačnim videzom, odkar jim pripisujejo živahno značajsko oznako zoom-zoom, nikoli niso imela težav in CX-5 pri tem ni izjema. Ozki žarometi, športno zašiljen sprednji del skupaj z visokimi boki, posledično ozko stransko zasteklitvijo (ki preglednosti ne ovira preveč) in privlačnim zadkom zagotavljajo pozornost.
Tudi znotraj ni dolgočasna, vendar nekoliko bolj zadržana. Kakovost materialov je nad razrednim povprečjem, ergonomija je zgledna, stikala pa so maloštevilna in pregledna.
Občutek prostornosti je očiten, ker je prostora pravzaprav veliko. Navduši predvsem prtljažnik s petsto litri in brez nakladalnega roba, ki bi oteževal polnjenje in praznjenje velike luknje, klop pa je deljiva v razmerju 40, 20, 40.
Tudi tehnološko je v koraku z večino tekmeci. Lični grafični opozorilnik pomaga pri parkiranju, sistem za nadzor dogajanja v mrtvem kotu deluje odlično, enako pa velja za opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu.
Zaradi prednosti tehnologije skyactive, ki poleg varčnejših motorjev pomeni bolj togo in lažjo konstrukcijo, dinamičen videz upraviči tudi na cesti. V praksi to pomeni razmeroma malo nagibanja (težišče je vseeno visoko in vendarle gre za blago terensko vozilo) ter dobro odzivnost karoserije na nenadne spremembe smeri. Dobra lega pa ne pomeni slabšega blaženja ali kakršnihkoli kompromisov pri udobju. CX-5 se pelje skupaj z najboljšimi v segmentu.
Dizelski motor s 130 kilovati izvrstno dopolnjuje živahen značaj vozila, samodejni menjalnik pa je zaradi zelo hitrega prestavljanja in uglajenosti prava izbira ter bo v vseh okoliščinah zadovoljil vsakršne potrebe voznika.
Na vas je le, da se odločite, ali izbrati 130-kilovatnega dizla, čeprav 110-kilovatni zadostuje že za večino realnih potreb. Pomembneje je, da se kupec, če njegov vsakdan to zahteva, odloči za štirikolesni pogon, ki bo verjetno prišel bolj prav kot pa dodatnih dvajset kilovatov. Skratka, Mazda CX-5 po prenovi ostaja resen konkurent v razredu kompaktnih terencev, v marsičem je celo boljša od tekmecev.