Iz jaguarja XE je pogled na srednji avtomobilski razred premium drugačen kot pri bolj ali manj nemških tekmecih. In prav zaradi tega si tudi Jaguar v tem segmentu spet obeta uspešno prisotnost. Tako kot se za to znamko spodobi, na prvo mesto postavlja odlično vozno dinamiko in športni videz, kar je, še posebej, če gre za različico R sport, jasno v prvem trenutku.

Agresivne poteze sprednjega dela poudarjajo značaj veliko bolje kot pri predhodniku, ki je bil v oblikovnem smislu precej bolj zadržan in je kaj kmalu utonil v pozabo.

Kabina je odlično obdelana. Dodatki iz hladnega, pravega aluminija poudarjajo tehnološko učinkovitost, mehka plastika, bližina stikal in odlična ergonomija pa uporabno vrednost. Občutki premium so očitni, hvalimo pa dejstvo, da pri Jaguarju spoštujejo tradicijo. Merilniki kljub sodobnemu videzu namreč jasno odsevajo svojo slavno preteklost.

Zelo dober položaj za volanom smo zaradi odličnih sedežev našli zlahka. Prostorsko pa tako v prtljažnem prostoru kot na klopi XE ne zaostaja za najožjimi tekmeci.

Dvolitrski štirivaljnik s 147 kilovati uspešno kljubuje 1600-kilogramskemu vozilu. Kljub turbinskemu polnilniku je navor dostavljen zelo enakomerno in brez turbo luknje. Tako motoriziran XE do stotice potrebuje 7,5 sekunde, končna hitrost pa je skoraj 240 kilometrov na uro.

Tudi med pospeševanjem pri višjih hitrostih litrsko skromni štirivaljnik zagotavlja značaj in navorsko bogatost šestvaljnika, kar velja za enega največjih dosežkov sodobnih prisilno polnjenih motorjev.

Pogonski sklop lepo dopolnjuje v tem trenutku verjetno eden najboljših samodejnih menjalnikov (osemstopenjski), ki dodatno poudarja športen značaj vozila.

Zaradi športno naravnanega podvozja so vozne lastnosti odlične, na račun tega pa le nekoliko trpi udobje. Elektronika zna med drugim tudi popustiti uzde in omejiti delovanje stabilizacijskih sistemov. Zato so dovoljena rahla odstopanja zadka, vozniku pa je omogočeno izkoriščanje skoraj celotnega dinamičnega potenciala.

V primerjavi s tekmeci jaguar XE izstopa. Ne samo zato, ker je v tem trenutku precej svež izdelek, ampak tudi, ker je preprosto jaguar. Vprašanje je le, ali si ga želite in vam to omogoča tudi denarnica, saj je osnovna cena tega modela dobrih 45 tisoč evrov, z dodatki pa se zna povzpeti precej višje.