V segmentu velikoprostorcev ima model, ki sedaj stopa v tretjo generacijo, primat na slovenskem trgu in uvoznik je odločen, da bo tako tudi v prihodnje. Prinaša všečno obliko, obilo napredne tehnike ter dve velikostni različici.  V bistvu lahko rečemo, da velja berlingo za pionirja, če ne kar začetnika segmenta velikoprostorcev. Čeravno ni bil prvi pa je v modernem času ta model pojem tega segmenta, o čemer zgovorno pričata tako vsebina kot prodaja. Sedaj je prišel čas za tretjo, povsem novo generacijo, ki je malenkostno zrasla in pridobila še bolj prostorsko radodarno XL različico. Že osnovna, imenovana M, se je v primerjavi s predhodnikom malenkost podaljšala in sicer meter sedaj pokaže 2 cm več, različica XL pa je od M-a daljša še za 35 cm. Obe sta na voljo s petimi oz. sedmimi sedeži, nekoliko kasneje tudi s funkcijo magic flat (na voljo spomladi 2019) s pomočjo katere bo mogoče sedeže poleg enostavnega zlaganja tudi hitro in enostavno odstraniti iz kabine.

 

 

 

Prednji del vozila je dobil značilen Citroënov izgled, kar pomeni v značilne tri sklope razdeljena prednja svetila, stranske air bumpe (vedno serijski) ter barvni vstavki na nosu in boku v beli ali oranćni barvi. Manj opazna pa sta izrazito kratek pokrov motorja ter naprej pomaknjeno vetrobransko steklo, kar naznanja, da je oblika v službi prostornosti in ne obratno. Oblikovalci ob novem berlingu povedo, da so zunanjosti vnesli tekoče linije brez kančka agresivnosti, ampak po našem mnenju je še posebej različica XTR vseeno všečno agresivna in nastopaška. Ta po novem ne predstavlja zgolj posebne različice berlinga, ampak nadgradni paket, ki si ga je mogoče omisliti v kombinaciji s skoraj vsemi opremskimi paketi. V osnovi trije: live, feel in shine, vsi pa so bogatejši kot pri predhodniku, nekateri celo tako, da jih enačijo s predhodnikovo višjo stopnjo opreme (se pravi novi live je izenačen s “starim” feel, itd.). Že osnovni paket live pa pomeni: ročno klimatsko napravo, tempomat, AEB in prepoznavanje prometnih znakov ter lane assist, poleg tega pa še tempomat, bluetooth povezavo in air bumpe.  Feel je bogatejši šer za LED dnevne luči, parkirne senzorje ter osem palčni zaslon s funkcijo mirror screen, najbogatejši shine pa k temu (med drugim) doda še: multifunkcijski usnjen volan, dvoobmočno avtomatsko klimo ter panoramsko streho.

Paleto motorjev sestavljajo dva bencinska in trije dizelski motorji, znani že od prej, a z določenimi izboljšavami. Osnovo na bencinski strani predstavlja 81 kilovatni Puretech 110, višje najdemo še 96 kilovatnega brata  Puretech 130. Dizelske barve tokrat “branijo” štiri različice novega 1,5-litrskega Blue HDi motorja z 55, 74, oziroma 96 kilovati največje moči. Menjalnik je v osnovi petstopenjski ročni, pri močnejših različicah dobi prestavno razmerje več pri najbolj zmogljivih opcijah na obeh polih pa je na voljo (tudi) nova osemstopenjska avtomatika.

Berlingova cenovna zgodba se po novem začne pri 16.850 evrih (oziroma s končno ceno za kupca v primeru Citroën financiranja 14.900 evrih) za različico live Puretech 110 RVM6, oziroma končajo pri 24.350 evrih kolikor želi uvoznik imeti za različico XL shine 130 A8. V polnem letu želi oz. namerava prodati 1.000 vozil, v primeru česar bi berlingo močno dihal za ovratnik najbolje prodajanemu Citroënovemu modelu, ki je C3.

besedilo: Miha Pečoler, fotografije: Blaž Kordelič