Avtomobilski trg trenutno ni naklonjen roadstarjem in kupejem, zato so se pri načrtovanju novega Z4 pri BMW-ju malce ustrašili nizkih prodajnih številk ter visokih proizvodnih stroškov. Rešitev so našli v partnerstvu z največjim avtomobilskim proizvajalcem na svetu, ki prihaja iz dežele vzhajajočega sonca. Moči so združili s Toyoto, ki je prav tako potrebovala nov kupe in sicer novo Supro. Ta združitev ni tako veliko presenečenje, saj je BMW znan kot proizvajalec enih najboljših vrstnih šestvaljnih pogonskih agregatov na svetu, Toyota pa je v preteklosti tudi uporabljala vrstne šestvalnjike.

Novi Z4 je v primerjavi s prejšnjim precej odrastel ter postal pravi športni avtomobil in ne le roadster za prijetna križarjenja. Zahvala za to gre precej bolj čvrsti karoseriji, ki omogoča hitrejšo vožnjo skozi zavoje, manjši masi vozila, za kar 20 centimetrov krajši medosni razdalji ter v različici M40i spodobno zmogljivemu pogonskemu agregatu. Trilitrski vrstni 6 valjni M TwinPower Turbo razvije 340 konjev oziroma 250 kW moči, Z4 z mesta do 100 km/h pospeši v 4,5 sekunde, ob tem pa se oglaša s prečudovitim zvokom, saj se glavna gred zavrti vse do 7.000 vrtljajev v minuti.

V vožnji se Z4 M40i izkaže z odlično lego, saj čvrsta karoserija in odlično prilagodljivo vzmetenje skrbita za to, da ima voznik ves čas odličen občutek in nadzor nad vodljivostjo vozila. Pri hitri vožnji smo si želeli le malce bolj odziven volanski obroč, ki bi vozniku bolje podajal informacije s cestišča. Nas je pa navduševal zadek vozila, ki ob izklopu elektronskih pomagal za stabilnost vozila postane prava kontrolirana igrača, ki omogoča nadzorovano vožnjo z oddrsavanjem zadka. Zavore si zaslužijo pohvalo in svoje poslanstvo opravljajo z odliko ter nimajo nikakršnih težav z ustavljanjem vozila. Pohvaliti je potrebno še prednja heksagonalna Bi-LED žarometa, ki več kot odlično opravljata svojo nalogo. Spregledati ne smemo športnega difrenciala, za katerega optimalno delovanje skrbi elektronska lamelna zapora. Menjalnik je 8 stopenjski samodejni, ki ponuja možnost »lounch controla«, ter ročnega prestavljanja. Streha je, kot se za pravi roadster spodobi platnena in se odpre ali zapre v 10 sekundah in to vse do hitrosti 50 km/h.

Fotografije strupenega lepotca so nastale v Goriških Brdih pri Domačiji Belica in Hiši Marici, kjer smo se pustili razvajati z dobrotami iz njihove kuhinje in kleti.

www.belica.si, www.marica.si

V notranjosti se nahajata dva odlična sedeža, ki nudita dovolj bočnega oprijema tudi pri izredno hitri vožnji. Sam položaj voznika je odličen, sedenje pa dovolj nizko da tudi višje rasli ne bodo občutili pretiranega piša vetra okoli telesa in glave. Pohvala gre tudi volanskemu obroču ter armaturni plošči na kateri se nahaja BMW Live Cockpit z 5,7 palčnim digitalnim prikazovalnikom ter informacijski zaslon z visoko ločljivostjo in 8,8 palčnim prikazovalnikom z upravljanjem na dotik.

BMW Z4 M40i je avtomobil, ki hoče biti več kot le roadster, hoče biti pravi sodoben visoko zmogljiv športni avtomobil, ki z vozniško dinamiko navduši tiste klasične ljubitelje odprtih dvosedov, s komunikacijsko tehnološko sodobnostjo pa ljubitelje napredne tehnologije.

besedilo: Aleš Tomažič, fotografije: Blaž Kordelič in BMW