BMW X3, ki je bil v svoji prvi izvedenki predstavljen že leta 2003, si je do danes nabral veliko privržencev. Kako tudi ne, ko je šlo vedno za odličen, sodoben in vsestransko uporaben avtomobil, ki je ponujal široko paleto motorjev, opreme, vse skupaj z nasodobnejšo tehnologijo zapakirano v všečno karoserijo.

Danes lahko BMW brez pomisleka povezujemo s štirikolesnim pogonom. Njihovi avtomobili s štirikolesnim pogonom so se izkazali že marsikje, tudi na najzahtevnejših preizkušnjah, kar samo potrjuje kvaliteto teh vozil (nenazadnje so z modelom X3 nastopili celo na najzahtevnejšem reliju Dakar). Ker se je pokazalo, da je BMW-jev starosta v razredu športnih terencev, X5 za marsikoga prevelik, je hitro svoje mesto predvsem na stari celini zavzel X3. Ravno prav velik, lep in predvsem dober, se v najnovejši različici, ki je luč sveta ugledala lani, postavlja ob ali celo čez konkurenco. Novi X3 je precej pridobil na svojem izgledu, sedaj deluje mnogo bolj prepričljivo in samozavestno.

 

Oblikovalci so tudi pri novi različici, kljub povečanju, ostali pri manj terenskem izgledu. Stranska linija je agresivnejša, zaradi M paketa pa avto nasploh zgleda bolj športno. Na prednjem blatniku najdemo še športno režo za zrak, ki služi bolj estetskemu videzu. Prednji odbijač je poln velikih rež za zrak, zadek pa krasita dve okrogli izpušni cevi in v črno plastiko odet spodnji del odbijača.

Bistvo vseh, no skoraj vseh, BMW-jevih vozil pa se skriva pod motornim pokrovom. V tokratnem primeru smo se veselili 3 litrskega dizelskega vrstnega šestvaljnika, ki s svojimi 265 »konji« in kar 620 Nm navora zadovolji še tako zahtevnega uporabnika. 5,8 sekunde potrebuje le do stotice, najvišja hitrost pa znaša 240 km/h, spoštljivo. Ker imamo prebivalci Evrope večino cest asfaltiranih je temu primerno zasnovano tudi podvozje ter celotni pogonski sklop. Pri podvozju gre za kompromis med udobjem na odprtih cestah in pa uporabnostjo na brezpotjih. Udobje pri hitri vožnji po avtocestah je primerljivo z udobjem v osebnih avtomobilih na terenu pa je blaženje udarcev še vedno zelo znosno.

X3 xdrive ima, kot se za pravega športnega terenca spodobi, stalni štirikolesni pogon. Da je manevriranje v vseh okoliščinah vožnje in pri vseh hitrostih kar najbolj varno, srbijo elektronska pomagala. Pri spustih po strmih spolzkih terenih zelo priskoči na pomoč sistem spuščanju po klancu, s katerim se je postavljajo tudi drugi modeli.

 

Notranjost novega X3 odlikuje kvaliteta izdelave in uporabljeni materiali na visokem nivoju. Revolucije glede na ostale BMW-je ni, zato smo se kaj hitro privadili na vse, kar ponuja takšen X3. Položaj sedenja in nastavitev volanskega obroča bosta ustrezala tako višje raslim kot manjšim voznikom. Prostora na zadnji klopi je kljub terenski zasnovi dovolj. Zgodba pa se ponovi tudi v prtljažnem prostoru saj ta premore spoštljivih 550 litre prostornine.

Vožnja v novem X3 je udobna tako na asfaltnih podlagah kot na terenu. Pri hitrejši vožnji skozi zavoje po zaslugi odličnega vzmetenja ne prihaja do pretiranih nagibov karoserije. Na terenu pa zmogljivosti omejujejo zgolj bolj cesti namenjene pnevmatike. S svojo pojavo in s svojimi zmogljivostmi novi X3 z lahkoto zadovolji željo po pustolovščinah, saj se odlično obnese pri prevozu na delovno mesto, kot pri skoku na obalo ali bližnje smučišče. Ne moti ga niti to, če ga kdaj zapeljete do osamljene planinske koče, lahko pa ga vozite tudi v mestu, skratka avtomobil je zares vsestranski.

Seveda ima takšna odličnost tudi svojo ceno, ki se ob šestvaljem dizlu prične pri 64.000 evrih, ob kljukanju dodatne opreme pa se je v našem testnem primeru dvignila na kar 95.000 evrov. Ni kaj, saj poznate tisto, veliko denarja, veliko muzike.

 

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič