BMW X3

Četrta generacija modela Sports Activity Vehicle (SAV) za premijski srednji segment prinaša izboljšano zunanjo navzočnost, napredno notranjost in znatni napredek v razvoju izdelka. Novi oblikovalski jezik odraža pomemben napredek v vozni dinamiki, udobju na dolge razdalje, digitalizaciji ter avtomatizirani vožnji in parkiranju.

Vrhunsko ravnovesje športnosti in učinkovitosti zahvaljujoč raznolikemu portfelju pogonskih sklopov ter dosledno nadgrajeni tehnologiji motorja. Novi BMW X3 bo na voljo z izbiro priključno-hibridnih, bencinskih in dizelskih modelov. Paleti športnih terencev poveljuje najzmogljivejši model BMW M Performance z vrstnim šestvaljnim bencinskim motorjem in opazno ostrejšo vozno dinamiko. Vrstni šestvaljni dizelski motor bo v ponudbo dodan poleti 2025. Široka paleta pogonskih sklopov: novi vrstni šestvaljni bencinski motor z največjo močjo 293 kW/398 KM poganja  najzmogljivejši BMW X3 M50 xDrive. Prav tako so na voljo nadgrajeni štirivaljni bencinski in dizelski motorji, ki razvijejo 153 kW v novem BMW X3 20 xDrive in 145 kW v novem BMW X3 20d xDrive.

Najnovejša tehnologija BMW eDrive je rezervirana za novi BMW X3 30e xDrive. Priključno-hibridni sistem sestavljata štirivaljni bencinski motor in elektromotor, integriran v menjalnik. Izhodna moč sistema se je povečala na 220 kW. Nova visokonapetostna baterija ima skoraj dvakrat večjo energetsko zmogljivost. Polnjenje z izmeničnim tokom z največjo zmogljivostjo 11 kW, pametno polnjenje pa je mogoče z opcijo Connected Home Charging. Električni doseg v preskusnem ciklu WLTP se je povečal na od 81 do 90 kilometrov.

Osemstopenjski avtomatski menjalnik Steptronic v kompletu s prestavnima vzvodoma na volanu je standardno na voljo za vse različice modelov. Funkcija Sport Boost je navzoča pri modelih s paketom M Sport in pri novem BMW X3 M50 xDrive. Inteligentni štirikolesni pogon BMW xDrive s poudarkom na zadnjem kolesnem paru, skupaj z diferencialom M Sport na zadnji premi zagotavlja brezhiben oprijem pri BMW X3 M50 xDrive.

BMW serije 1

Pionir užitka v vožnji v premijskem kompaktnem segmentu je zdaj še izostril svoj profil najbolj športnega vozila v že tako konkurenčnem razredu. Jasna in osredotočena zunanja zasnova z dinamičnim sprednjim delom, tipičnimi BMW proporci in močnim zadkom. Povsem na novo zasnovana pogonski sklop in tehnika podvozja za večjo učinkovitost in agilnost. Bistveno razširjen nabor standardne opreme. Inovativni sistemi za avtomatizirano vožnjo in parkiranje. Napredna zasnova notranjosti z ukrivljenim zaslonom BMW in vidnim napredkom pri digitalizaciji, zahvaljujoč se operacijskemu sistemu BMW Operating System 9 in nadzornemu sistemu BMW iDrive s QuickSelect.

Novi BMW M135 xDrive z znatno izboljšanimi karakteristikami in individualnostjo na vrhu razpona podobnih modelov. M ledvička z vodoravnimi letvicami, črna. M pokrovi zunanjih ogledal in štiri izpušne cevi označujejo, da je model M Performance najboljši v svoji seriji. Vse druge različice so na voljo s paketom M Sport kot izbiro, v Evropi tudi z M Sport Design. Prvič je na voljo tudi M Sport Package Pro. Novi štirivaljni bencinski motor z 221 kW v BMW M135 xDrive, vodilnem v tem razponu. Napredni tri in štirivaljni bencinski in dizelski motorji s 125 kW v novem BMW 120, 120 kW v novem BMW 120d in 110 kW v novem BMW 118d. BMW 120 in BMW 120d z 48-voltno blago hibridno tehnologijo. Vsi motorji standardno opremljeni s 7-stopenjskim menjalnikom Steptronic z dvojno sklopko.

MINI Aceman

MINI praznuje premiero prvega križanca v segmentu premijskih malih avtomobilov. Novi MINI Aceman združuje kompaktne zunanje mere z največjim mogočim prostorom za potnike s popolnoma električnim pogonom. Kreativna izraba prostora – na novo interpretirana: MINI praznuje premiero prvega križanca v segmentu premijskih malih avtomobilov. Novi MINI Aceman združuje kompaktne zunanje mere z največjim mogočim prostorom za potnike s popolnoma električnim pogonom. Rezultat je sodobna interpretacija klasične vizije prvega Minijevega oblikovalca sira Aleca Issigonisa: maksimalna izraba prostora z minimalnim tlorisom, zdaj združena s sodobnim konceptom pogona. Napredna zasnova novega MINI Acemana ima dovolj prostora za pet udobnih sedežev pri skupni dolžini vozila malo nad štirimi metri. MINI uporablja inovativne tehnologije, s katerimi uporabniku zagotavlja poglobljeno digitalno uporabniško izkušnjo, medtem ko povsem električni pogon pri MINI Acemanu še poživi tipični MINI »gokart« občutek. Skupaj s sodobnimi sistemi pomoči vozniku in značilno zasnovo tradicionalne vrednote znamke tlakujejo pot v povsem električno MINI prihodnost. S svojim vpadljivim sprednjim delom, robustnimi obrisi in atletsko držo ta model MINI križanca pooseblja gibčnost in samozavestno prezenco. Meri 4,07 metra v dolžino, 1,75 metra v širino in 1,50 metra v višino, tako da se MINI Aceman nahaja med MINI Cooperjem in MINI Countrymanom.

Električni motor s 135 kW avtomobila MINI Aceman E ustvari navor 290 Nm, pospeši avto z mesta do 100 km/h v 7,9 sekunde in doseže najvišjo hitrost 160 km/h. Z močjo 160 kW MINI Aceman SE ustvari navor 330 Nm, kar vozilu omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 7,1 sekunde in doseže najvišjo hitrost 170 km/h. Z energijsko vsebnostjo 42,5 kWh baterija avtomobila MINI Aceman E omogoča doseg 310 kilometrov v testnem ciklu WLTP. Visokonapetostna baterija avtomobila MINI Aceman SE ima energijsko vsebnost 54,2 kWh, kar mu zagotavlja doseg 406 kilometrov po WLTP.

fotografije: Žiga Intihar